Com kompunenter i c++
Fra : Anders Lund

Dato : 27-12-01 02:36

Jeg kunne godt tænke mig at programmere com kompunenter til mine asp sider,
det skal være i c++. Er der en der kender et godt link til en sider hvor jeg
kan starte.
Det ville være totalt fedt hvis der var en der havde et link til en side
hvor der var noget sorce code til et com kompunent.

Håber i vil hjælpe, god jul.

cross-post.dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp;dk.edb.programmering.c
fut: dk.edb.programmering.c
(er det gjort regtigt?)

Mvh
Anders Lund

Fra : Jakob Andersen

Dato : 27-12-01 02:39

<http://www.4guysfromrolla.com/webtech/052600-1.shtml>

--
Jakob Andersen

Fra : Anders Lund

Dato : 27-12-01 12:33

Jakob Andersen <jakob@effectus.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a0dua8$2gv$1@news.cybercity.dk...
> <http://www.4guysfromrolla.com/webtech/052600-1.shtml>
Artikel bruger visual c++,
kan det også lade sig gøre med borland c++ 5?

Mvh
Anders Lund

Fra : mikkel rasmussen

Dato : 30-12-01 16:28

Hvis Borland C++ har en implementation af ATL, skulle der ikke være noget
problem (bortset måske fra kompiler-indstillinger ?!?).

Hvis ATL ikke er implementeret af Borland, så prøv at finde bogen "Inside
COM" af Dale Rogerson. Han gennemgår stort set alt det grundlæggende lim,
ATL leverer som makroer.

Men du bør måske lige gøre op med dig selv, om det er strengt nødvendigt at
kode dine COM-komponenter i c++.
Det tager lang tid at lære, hvis man ingen baggrund har i com-programmering.
Et sprog som visual basic er uforholdsmæssigt meget lettere at gå til.

mvh
Mikkel