En sag for prof'er.
Fra : Hans Christian Johan~

Dato : 26-12-01 23:17

Jeg har lige sat en ny computer sammen for min lillebror.
Det er en 1200MHz T-bird, 192PC133 ram, bundkortet hedder K7S5A.
Efter sammensætningen af alle delene startede jeg computeren....det gik også
fint, men jeg så at den kun var indstillet til at køre 900Mhz. derfor gik
jeg ind i BIOS setup, hvor den var indstillet til 9x 100/100
jeg satte den til at være 9x 133/133.
Jeg afsluttede og genstartede maskinen.
MEN! Så virkede lortet sku ikke mere!
Nu starter den op, men skærmbilledet er væk, men der er da kontakt til
harddisken kan man høre, og blæseren på CPU'en kører også rundt. CPU'en er
heller ikke brændt af, som nogle måske ville tro - det har jeg checket.
Prøvede også at clear CMOS, med den lille chip på bundkortet, men det gjorde
ingen forskel...

Hvad skal jeg gøre?
Mvh Hans Christian.

Fra : Nobody

Dato : 26-12-01 23:28

Få byttet bundkortet, jeg havde et problem meget lig dit med samme bundkort,
det viste sig bundkortet var defekt.

Fra : Kalle

Dato : 27-12-01 00:09

Hej Hans Christian
Pil batteriet ud af pc`en og ryg en smøg eller drik en kop kaffe og monter
batteriet igen.
Husk mig i den aftenbøn.
Karsten brydsoe@image.dk , Brande

Fra : Jesper

Dato : 27-12-01 00:55

"Kalle" <brydsoe@image.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Hans Christian
> Pil batteriet ud af pc`en og ryg en smøg eller drik en kop kaffe og
monter
> batteriet igen.
> Husk mig i den aftenbøn.

Hans Christian Johansen skriver:
> gjorde

CMOS'en er altså blevet clearet, og derfor er der ingen grund til at
cleare CMOS'en en gang til.

Siger computeren nogle bib-lyde? (fx 8 hurtige bib betyder fejl mht.
grafikkortet på en k7s5a, og kan nogle gange klares ved blot at trykke
grafikkortet længere ind i AGP porten)?

MVH Jesper

Fra : Bear

Dato : 27-12-01 00:23

> Hvad skal jeg gøre?

Du skal reset'te BIOS'en. Kig i manualen efter hvilken jumper det er.

Bear