ps2 til kabinet
Fra : Schmidt

Dato : 26-12-01 21:10

Jeg ønsker mig en Ps2 port til min nye mus !
I manualen til mit bundkort står der at der er en Ps2 udgang til dette
formål via en header. Jeg gætter på at en header er en stump ledning med
stik i begge ender der fører stikket ud til kabinettet.
Er dette rigtigt og kan jeg uden videre tilslutte en sådan og forvente at få
en funktionsdygtig Ps2 port ud af dette tiltag.

Hilsen Brian

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-01 22:53

Ja, men der behøves ikke at være ledning mellem stikne!
Du kan købe et dobbelt stik for ca - hold fast! 100 kr. det sætter du i muse
porten - en seriel udgang. Engang fulgte det med Micro$ofts mus, måske gør
det stadig det ?

Det 'fåes' også til tastatur stikket.

Har du USB, så køb en USB mus. Har du ikke USB så overvej et USB kort og en
USB mus, men tjek lige om det kan køre på din PC, som jeg antager er af
ældre dato.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Schmidt

Dato : 26-12-01 23:02

Jeg har selv tænkt på sådan et stik men har flere steder fået oplyst
at dette kun kan lade sig gøre hvis musen kan køre på "begge protokoller"
en såkaldt Combo mus ! Er dette bare noget fis eller holder det?

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-12-01 12:09

> Jeg har selv tænkt på sådan et stik men har flere steder fået oplyst
> at dette kun kan lade sig gøre hvis musen kan køre på "begge protokoller"
> en såkaldt Combo mus ! Er dette bare noget fis eller holder det?

Orv, det tror jeg ikke min mus vidste
Jeg vidste det i hvervtilfælde ikke! Og hvad er det for nogle protokoller ?

Vi snakker om at sætte en ps/2 (ikke PlayStation2) mus til en seriel udgang,
ikk'
Intet problem - hvis du kan finde stikket.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jens Petersen

Dato : 27-12-01 16:59

On Thu, 27 Dec 2001 12:09:05 +0100, "Michael Lund Sørensen"
<milux@SLETDETTEimage.dk> wrote:

> [...]
>ikk'
>Intet problem - hvis du kan finde stikket.

Måske. Jeg har selv fået en mus til at virke med sådan en
konverterdims, men det kræver stadig at musen kan finde ud af det,
ikke alle kan.

Der er ikke samme spænding på seriel og ps2 portene.
Men det er da bare at prøve, hvis det ikke virker er pengene bare
spildt

--
Jens

Friends may come and friends may go, but enemies accumulate.

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-12-01 17:17

Michael Lund Sørensen skrev:

>Vi snakker om at sætte en ps/2 (ikke PlayStation2) mus til en seriel udgang,
>ikk'
>Intet problem - hvis du kan finde stikket.

Jeg har et par forskellige mus liggende, med nogle virker det fint,
med andre sker der ikke en dyt...

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.