Defragmentering
Fra : DoGgX

Dato : 26-12-01 21:12

Davs, jeg ved godt det her er lidt Off Topic, men jeg har et problem med
defragmentering af min harddisk. Først brugte jeg speeddisk fra Norton. Da
jeg genstartede computeren kørte den totalt langsomt. Så jeg åbnede
defragmenteringen i Windows XP. Den går totalt langsomt, det tager over en
time at komme forbi første procent. Ved i om det er muligt at bruge den
gamle Defragmentering fra Win 95, 98 og ME? Er der muligvis en anden
løsning???

--
DoGgX
ICQ: 138083787

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 26-12-01 22:55

"DoGgX" <kkk@kkk.fm> wrote in message
> [...]
> time at komme forbi første procent. Ved i om det er muligt at bruge den
> gamle Defragmentering fra Win 95, 98 og ME? Er der muligvis en anden

Jeg tror ikke at de gamle vil virke og jeg forstå ikke at Norton giver så
dårligt et resultat. Prøv evt at defragmentere en gang mere med Norton - jeg
antager at du har en kopi der understøtter WinXP.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : DoGgX

Dato : 26-12-01 23:13

For sent at bruge Norton en gang mere, det røg ud, hvilket iøvrigt satte
hastigheden på min computer en del, op. I stedet installerede jeg McAfee og
et program der hedder DisKeeper 7.0. Er i gang med en defragmentering, det
tager fandme lang tid. Skal nok fortælle om resultatet når den er færdig. Og
ja jeg brugte Norton SystemWorks 2002 Professional, jeg er fandme glad for
jeg har downloadet den fra nettet og ikke har betalt en skid for det lorte
program...

--
DoGgX
ICQ: 138083787

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 27-12-01 00:19

Hvis du skifter mellem flere defragmeteringsprogrammer er det klart at det
tager sindsygt lang tid at defragmentere da de typisk placerer filerne
anderledes..

DiskKeeper er KONGEN over defragmenteringsprogrammerne !

Fra : Per Kristensen

Dato : 27-12-01 10:06

Hvad er der dog galt med den defragmentering der følger med XP? Den er der
rimelig hurtig og god.

Fra : DoGgX

Dato : 27-12-01 10:22

DiskKeeper og Win XP bruger vist samme metode...

--
DoGgX
ICQ: 138083787

Fra : René Jensen

Dato : 27-12-01 14:25

DoGgX wrote:
> Er i gang med en defragmentering, det tager fandme lang tid.

Husk at også din harddisk partition skal tages med i betragtning. Selv
har jeg en primær partition på 4GB, hvor Windows 2000 ligger, her vil
defragmentering typisk tage 15min. og defragtmentering på de andre drev
betyder ikke så meget da der kun ligger spil, internet downloads osv.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"