Driver
Fra : claus

Dato : 26-12-01 18:56

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en linuxdriver til dette
lydkort:

sound blaster pci 128 on board?

Hilsen Claus.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-12-01 18:59

In article <a0d34p$1n2e$1@news.cybercity.dk>, claus wrote:

> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en linuxdriver til dette
> lydkort:
>
> sound blaster pci 128 on board?

SHJV er det et ESS1370 i andre klæder, så prøv den driver.

--
Andreas Plesner Jacobsen | No more blah, blah, blah!

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 26-12-01 19:10

Andreas Plesner Jacobsen wrote:

> SHJV er det et ESS1370 i andre klæder, så prøv den driver.

Er det ikke en 1371'er ?

--
MVH
Thomas A. Frederiksen

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-12-01 19:11

In article <3c2a150b$0$17216$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Thomas Alexander Frederiksen wrote:

> Er det ikke en 1371'er ?

Nu jeg tænker over det mener jeg faktisk at det kan være begge dele, men
under alle omstændigheder er det et ESS137x, så det må bare være at
prøve sig frem.

--
Andreas Plesner Jacobsen | "Pok pok pok, P'kok!"

Fra : "René Nielsen"

Dato : 26-12-01 19:12

I artikel <a0d34p$1n2e$1@news.cybercity.dk>, skrev "claus"
<kompletkommunikation@get2net.dk>:
> Er der nogen der ved hvor jeg kan finde en linuxdriver til dette
> lydkort:
>
> sound blaster pci 128 on board?
det bliver genkendt som et ESS1371 i de lidt ældre Redhats, men fra og
med 7.1 er det genkendt som et SigmaTelSTAC 9721/23

René

P.S. sig sndconfig som root, så skulle det gerne ske af sig selv..

--
Godt nytår til jer.. og pas nu på jer selv og dem omkring jer..
Nej - jeg snakker kun for mig selv.. det er mine meninger, ikke andres..

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 26-12-01 19:14

In article <20011226.191143.1172755590.12003@renenielsen.com>, René Nielsen wrote:

> [...]
>
> René
>
> P.S. sig sndconfig som root, så skulle det gerne ske af sig selv..

# sndconfig
su: sndconfig: command not found

Ikke alle kører redhat.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Lensmen eat Jedi for breakfast.

Fra : "René Nielsen"

Dato : 26-12-01 19:17

I artikel <slrna2k4ro.hfk.apj@slartibartfast.nerd.dk>, skrev "Andreas
Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk>:
> # sndconfig
> su: sndconfig: command not found
>
> Ikke alle kører redhat.
Rigtigt - men han angav ikke nogen dist. derfor giver jeg forslaget ud
fra, hvordan jeg har gjort..

René

Fra : claus

Dato : 26-12-01 19:28

René Nielsen skrev i meddelelsen
<20011226.191658.552473416.12003@renenielsen.com>...
>I artikel <slrna2k4ro.hfk.apj@slartibartfast.nerd.dk>, skrev "Andreas

>Rigtigt - men han angav ikke nogen dist. derfor giver jeg forslaget ud
>fra, hvordan jeg har gjort..

jeg kører suse 7.3 på den pågældende maskine. Jeg tror det er rigtigt at
den skal gennem roden. Kernel har nemlig afkrydset den som " ikke
fungerende" med et rødt kryds. Og kernel vil ikke akseptere at jeg giver
den grønt lys. Der er ikke plads i kernel siges det. Så spørger den om
jeg vil ligge driveren et andet sted.

Så øhh, hvad skal jeg skrive?

Ps: Jeg har været linuxbruger i 24 timer:0)

Hilsen Claus.

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 26-12-01 20:20

claus wrote:

Prøv at væn dig til at give dit spørgsmål et mere beskrivende subject end
bare "driver". F.eks "Knas med lydkortdriver til SuSE 7.3".

Så er der langt større chance for at een, der har siddet med samme problem
som dig, får øje på dit spørgsmål.

> [...]
> fungerende" med et rødt kryds. Og kernel vil ikke akseptere at jeg giver
> den grønt lys. Der er ikke plads i kernel siges det. Så spørger den om

Når den siger, at der ikke er plads i kernen, hvad siger den så _præcist_ ?
(det er nemlig noget vrøvl, som du forklarer det

-Claus

Fra : claus

Dato : 26-12-01 20:56

Claus Rasmussen skrev i meddelelsen ...
claus wrote:

> [...]

(det er nemlig noget vrøvl, som du forklarer det

> ok jeg vender tilbage til det imorgen. Ellers er instalationen
forøvrigt gået nogenlunde nemt. Lettere end jeg havde regnet med. Og
linux er kanon-spændende. Når problemet med lydkortet er løst skal jeg
have læst mine wordfiler over i staroffice. Det går nok rimeligt nemt.
Men så skal jeg også have mine aproch (lotus)filer over i
starofficedatabasen.
Gad vide hvor smertefrit det kommer til at foregå.

Hilsen Claus.