Skal jeg stoppe?
Fra : Guess

Dato : 26-12-01 18:51

Jeg er for 14 dage siden startet på p-pillerne Nyvonette. Det er de første
p-piller jeg prøver, og jeg fik dem af to årsager. For det første som
prævention, og for det andet for min urene hud.

Jeg mener ikke at kunne læse nogle steder at de på nogen måde skulle hjælpe
mig af med min urene hud, og for at være helt ærlig har de ikke været til
andet end gene for mig.

Det er der et par grunde til:

1. Er det normalt at bløde i de 14 dage jeg har taget dem? Jeg har hørt om
pletblødninger, men det her!??

2. Jeg bliver enormt aggressiv og umedgørlig. Irritabel og ikke til at være
i nærheden af.

3. Min hud er blevet MEGET værre end da jeg startede på dem.

Så nu er det jeg overvejer om jeg helt skulle stoppe med dem. Der er jo
mange andre mærker jeg kan prøve, men det tror jeg bliver lidt dyrt i
længden, da jeg ligger inde med to måneders piller jeg måske ikke kan bruge
til noget.

Eller er det bare mig der er utålmodig?

HJÆÆÆLP!

/Guess

Fra : Helle Nielsen

Dato : 26-12-01 19:07

Hej med dig.

Dine symptomer er helt normale at have det første stykke tid man tager
p-piller. Din krop skal lige have lov at vænne sig til det nye stof du
tilfører kroppen hver dag. Du skal regne med at de første par måneder kan
kroppen godt reagerer som den gør nu men det går over.
Min urene hud blussede også voldsomt op i starten og man kan også godt tage
på af pillerne men efter 3 mdr faldt det hele til ro igen.
Humørsvingninger er også helt normalt men selvfølgelig ikke rart.

Tag den med ro - din krop har brug for lidt tid.

Kærlig hilsen Helle

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 26-12-01 19:13

Guess" <tilanne@yahoo.dk> wrote in message
> Jeg er for 14 dage siden startet på p-pillerne Nyvonette. Det er de første
> p-piller jeg prøver, og jeg fik dem af to årsager. For det første som
> prævention, og for det andet for min urene hud.

bare du husker at du stadig skal beskytte dig mod sygdomme så er det jo
fint

> Jeg mener ikke at kunne læse nogle steder at de på nogen måde skulle
hjælpe
> mig af med min urene hud, og for at være helt ærlig har de ikke været til
> andet end gene for mig.

det er vist almindelig viden at p.piller virker på uren hud... jeg kan
personligt sagtens mærke når jeg stopper med mine... for så blusser min hud
VILDT op... men om du har ramt den rette type piller for lige netop dig må
tiden fortælle.....

> Det er der et par grunde til:
>
> 1. Er det normalt at bløde i de 14 dage jeg har taget dem? Jeg har hørt om
> pletblødninger, men det her!??

normalt skal man jo starte på sin normale cyklus' første dag.... dvs den dag
din menses starter.....
så kommer det jo an på hvor længe dine blødninger normalt er....

> 2. Jeg bliver enormt aggressiv og umedgørlig. Irritabel og ikke til at
være
> i nærheden af.

det er normalt... så vidt jeg ved så skal man lige give dem en chance for at
virke optimalt... som jeg har forstået det skal man bruge den første pakning
( 3 mdr) før man får et realistisk resultat....

> 3. Min hud er blevet MEGET værre end da jeg startede på dem.

det er også normalt..... hvis din hud er meget uren skal der jo renses ud
indefra, derfor vil der i starten altid komme meget mere ud end det der er
normalen..... sådan er det også hvis man laver en udrensningskur eller
lignende......

> [...]
> mange andre mærker jeg kan prøve, men det tror jeg bliver lidt dyrt i
> længden, da jeg ligger inde med to måneders piller jeg måske ikke kan

jeg synes du skal vente og bruge de 3 måneder du har liggende..... hvis du
stadig synes du har gener af det kan du uden at miste effekten skifte
mærke... dvs du kan bare fortsætte med en anden type piller som hvis det var
de samme.....
så vidt jeg ved det kan du det med mange af de p-piller der er på markedet i
dag....

> Eller er det bare mig der er utålmodig?

det vil jeg mene.... du skal tænke på at kroppen reagerer på de hormoner du
fylder i den.... det kræver lidt tilvænning....

> HJÆÆÆLP!

hvis du stadig mener du har for mange probs når de 3 mdr er gået kan jeg
anbefale nogle som jeg selv har haft god effekt af... nemlig yasmin..... for
første gang slipper jeg for pms og smerter ved menses i alle de år jeg har
brugt pillerne....

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Guess

Dato : 26-12-01 20:22

Jeg takker mange gange for svarene...

Jeg fortsætter med dem resten af de 3 måneder, og ser hvordan det så går

/Guess