Er Ram bagud compatible ?
Fra : Michael Nymand

Dato : 26-12-01 16:07

Jeg har forgæves søgt PC 66 SDram.

Kan man i stedet bruge PC100 eller PC 133 SDram?

Fra : MuffDiver

Dato : 26-12-01 16:58

"Michael Nymand" <mic.nymand@city.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forgæves søgt PC 66 SDram.
>
> Kan man i stedet bruge PC100 eller PC 133 SDram?

Ja det kan du.Rammen følger hastigheden på bundkortet.Betegnelsen
PC133/PC100 betyder bare at de kan kan køre med 133/100 mzh.Værre er det
selvfølgelig hvis du sætter PC66 i et bundkort der kører 100/133 mzh eller
højere.

Fra : HELMUTH

Dato : 27-12-01 08:56

Det er ikke helt rigtigt !
PC100 ram skule gerne kunne køre i et ældre motherboard, hvis ellers dette
understøtter den type ram.
Jeg har oplevet problemer med nogle ældre motherboards, men i de fleste
tilfælde kunne en opdatering af BIOS klare problemet.
Det er heller ikke alle boards der kan klare pc100/133 ram sammen med pc66,
men der er jo ikke andet end at forsøge sig frem.

Fra : Michael Nymand

Dato : 27-12-01 22:16

Tak for jeres indlæg - Jeg forsøger mig frem.