Hvor meget kan en strømforsyning klarer?
Fra : ramius

Dato : 26-12-01 11:20

Jeg har følgende:
to athlon 1400
geforce mx400
2 cd drev
3 Harddiske
SB Live Audigy
3com netverks kort
sat i en 300watt strømforsyning.

kan den klarer hvis jeg sætter en harddisk mere i? og hvad sker der hvis jeg
sætter den i og den ikke kan klarer det, brænder den af?

Fra : albert

Dato : 26-12-01 14:39

Tja, jeg har 2xdisk, 1xdvd, 1xcdr 1gb ram og 1xamd 1500, 6x blæsere (heraf 1
silvorado)
alt sammen på 230watt, såe....

Fra : Martin Jensen

Dato : 27-12-01 12:26

Og det er dem der bruger mest strøm - de nye AthlonMP/XP bruger slet ikke så
meget pga. 0.13 micron, så dine to bruger *meget* strøm.

Sluger også en del

> jeg

Det første tegn på at du 'æder' for meget strøm er, at maskinen bliver
ustabil - hvis du har problemer med det, så er PSU'en for lille. Jeg tror
godt man kan futte den af, måske 'nøjes' med at springe en sikring.

Jeg vil nok passe på med ekstra ting i maskinen.

/Martin

Fra : Jens Petersen

Dato : 27-12-01 16:47

On Thu, 27 Dec 2001 12:26:24 +0100, "Martin Jensen"
<reply-in-the-newsgroup-please@theres.no.domain.her.notld> wrote:

> [...]
>godt man kan futte den af, måske 'nøjes' med at springe en sikring.
>
>Jeg vil nok passe på med ekstra ting i maskinen.

Den brænder ikke af ved overbelastning, den lukker bare ned hvorefter
maskinen genstarter.

--
Jens

Have an adequate day.