WOL´s Eicon Diva USB - ustabil ?
Fra : Ole Nielsen

Dato : 26-12-01 07:28

Hej

Er dette produkt skabt til at være ustabilt ?
Linien cuttes og straks efter er den oppe igen. Man kan så se "Dial Up
status" at linien lige er startet iden tiden er blevet resat. Det bevirker
at en filoverførsel eller remoteopkobling afbrydes, og at man må begynde
forfra uafbrudt. Linien kan ganske enkelt ikke tælle op til mere end 30-40
minutter hvis man er heldig.
Er det mon produktet, kobberet, driverne ?
(Det er ikke PC-en, idet der har været forsøgt med flere PC-er, både Win98
og Win2000 samt reinstallationer af alt softwaren).

Jeg har ikke kunnet finde drivere hos Tiscali til Eicon Diva USB modemet, og
menupunktet "Support" er fjernet hos Tiscali. Man finder intet i Tiscalis
søgefelt om dette modem, og der ligger heller intet på Eicon´s website. Hvad
i h.....e stiller man op med l....t ?

Skal dette modem konfigureres specielt eller kan linien gøres mere stabil
ved at nedsætte båndbredden - og hvordan ?

Jeg takker for alle forslag - god jul

Fra : Finn Jensen

Dato : 26-12-01 11:43

"Ole Nielsen" <on483@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er det mon produktet, kobberet, driverne ?
> (Det er ikke PC-en, idet der har været forsøgt med flere PC-er, både Win98
> og Win2000 samt reinstallationer af alt softwaren).

Det er ikke til at vide. Mit Diva har kørt upåklageligt siden sommer

> [...]
> menupunktet "Support" er fjernet hos Tiscali. Man finder intet i Tiscalis
> søgefelt om dette modem, og der ligger heller intet på Eicon´s website.

Har du prøvet på:
http://www.eicon.com/worldwide/support/software/Diva_ADSL_USB_drivers.htm

> Skal dette modem konfigureres specielt eller kan linien gøres mere stabil
> ved at nedsætte båndbredden - og hvordan ?

Mit skulle fordi jeg bruger ME, men Support sagde at det kun var i ca. 2% af
tilfældende det var gældende.

> Jeg takker for alle forslag - god jul

I lige måde

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Gunnar Krohn - Cyber~

Dato : 26-12-01 12:56

Nu er det rimeligt kendt i support kredse at Eicon Diva adapteren er det
værste "#¤% når man så sætter det på på en ikke ordentligt udviklet bus
(USB) kan det kun gå galt..

2 ting der måske kan hjælpe

sluk adapteren og tænd den igen

sørg for at bruge de drivere der kom på CD'en og ikke dem som windows selv
har..

MVH
Gunnar Krohn

Fra : Gunnar Krohn

Dato : 26-12-01 15:31

Selvom jeg sidder og keder img inde på CC support, er det selvfølgeligt min
egen mening og ikke CC's jeg udtrykker her..

Krohn

"Gunnar Krohn - Cybercity Support" <krohn@staff.cybercity.dk> wrote in
message news:a0cdtl$dui$1@news.cybercity.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-12-01 16:12

Wed, 26 Dec 2001 15:31:15 +0100, skrev "Gunnar Krohn"
<dsl35290@vip.cybercity.dk>:

>Selvom jeg sidder og keder img inde på CC support, er det selvfølgeligt min
>egen mening og ikke CC's jeg udtrykker her..

Så kunne du jo bruge tiden på at læse
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : Gunnar Krohn

Dato : 26-12-01 17:30

> Så kunne du jo bruge tiden på at læse
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>.
>
> med venlig hilsen
> Knud

Jeg keder mig dog ikke så meget at jeg gider sidde og fluekneppe andres
svar, men jeg er da glad for at du gider, for ellers ville det jo blive
noget rod hvis der var et spørgsmål der fik 2000 svar :)

Gunnar Krohn

Fra : Deaster

Dato : 27-12-01 11:12

"Gunnar Krohn" <dsl35290@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Jeg keder mig dog ikke så meget at jeg gider sidde og fluekneppe andres
> svar, men jeg er da glad for at du gider, for ellers ville det jo blive
> noget rod hvis der var et spørgsmål der fik 2000 svar :)

Hmm, jeg ville da ellers tro at ISP'ernes ansatte, ihvertfald deres support,
vidste en lille smule om usenet, men det er måske ikke tilfældet ?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Rune Klausen

Dato : 28-12-01 15:57

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> wrote in message

> Hmm, jeg ville da ellers tro at ISP'ernes ansatte, ihvertfald deres
support,
> vidste en lille smule om usenet, men det er måske ikke tilfældet ?

ikke nødvendigvis, en teknikker behøver jo ikke have det mindste forstand på
computere, bare han kan sætte det styr op, som skal bruges, og han kan gøre
det korrekt, så har han ikke brug for at vide hvad usenet er, osv...

-Rune

Fra : mr_raptus

Dato : 02-01-02 23:42

Hej Ole Nielsen

Jeg er selv EICON DIVA bruger hos Tiscali og kan bekræfte din oplevelse.
Jeg har haft en meget lang ordveksling med Tiscali herom og der er to
mulige forklaringer & løsninger på problemet:

1) er ikke så sandsynlig. 2) er mest sandsynlig:

1) Afstanden mellem dit ADSL-stik og centralen er for lille (vist nok
mindre end 500 meter). I så fald bliver signalet for stærkt og skal
dæmpes med et lille filter, som Tiscali sender med posten. Hvordan
finder du så ud af, om dette er tilfældet: kontakt Tiscali - de kan
fortælle dig afstanden i ledningsnettet udfra dit
ADSL-abonnementsnummer.

2) Du anvender Tiscali's første driver. Den er STÆRKT FEJLBEHÆFTET og
Tiscali er udmærket klar herover. I mit tilfælde var det netop
problemet. Min linie virkede - men faldt ofte ud. Nogle gange hvert
minut, andre gange hvert kvartér. En ny driver har løst mit problem 100%
- og min linie er nu oppe konstant. Du kan se driverens version på den
medfølgende CD-ROM (her står "Version 1 - release X.X). X.X skal være
2.1 og IKKE et lavere nummer. Har du et lavere nummer, ringer du til
Tiscali og kræver en ny CD.

PS: Et lille tip. Man kan IKKE hente nye drivere hos EICON på deres
hjemmeside. Enhver ADSL driver er udviklet op imod udbyderens udstyr.
Forsøg ikke dette. Det går galt. (Dette i modsætning til de gammeldags
analoge modems eller ISDN adaptere).
--
Du må gerne maile mig om dette emne på MrRaptus@hotmail.com

http://www.kandu.dk/