Logitech Wheel Mouse Optical - 2X eller ik~
Fra : - = KG = -

Dato : 26-12-01 01:07

Hej

Jeg har købt Logitechs nye generation (tror jeg ihvertfald) Wheel Mouse
Optical, men er blevet i tvivl om det nu rent faktisk er den nye generation
kaldet 2X eller SE. På pakken er det eneste tegn på at det skulle være den
nye generation et gult klistermærke, mærket '2X Optical - tvice as fast,
tvice as accurate', men da der intet står i manualen eller nogle andre
steder er jeg ærlig talt bekymret for om jeg er blevet taget ved næsen og i
virkeligheden sidder med en førstegenerations optisk mus.

Forskellen på første og anden generation ligger i DPI. Den første generation
af Logitechs Wheel Mouse kørte med 400 DPI mens den nye selvfølgelig kører
med 800 DPI. Det jeg gerne vil spørge om er hvordan jeg kan finde ud af om
det er den nye mus jeg har - findes der evt et tool der kan måle musens DPI
eller lign. ?

Mvh KG

PS: Det er IKKE Logitech Dual Optial med 2 optiske læsere der er tale om. Et
billede af den mus jeg bruger kan ses her:
http://www.logitech.com/lang/global/images/productov55.gif

Fra : Nis Deleuran

Dato : 26-12-01 10:28

> Jeg har købt Logitechs nye generation (tror jeg ihvertfald) Wheel Mouse
> Optical,

er det den der er rød, eller er det den der er blå....?

Fra : - = KG = -

Dato : 26-12-01 18:33

> er det den der er rød, eller er det den der er blå....?

Den blå, men det skulle ikke være farven der afgør det selvom den nye
generation oftest ses i rød. Læste på tomshardware.com at den blå også kan
fås i anden generation og garantien for det skulle være at der står '2X'
uden på pakken - men det klistermærke jeg kigger på er ikke specielt
overbevisende :(

Er det muligt at måle DPI med et program eller noget lignende ?