Chaintech 7AJA/100 og Ram moduler af forsk~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 25-12-01 23:32

Hej NG,

jeg har brug for lidt indspark fra folk der har erfaring og/eller
viden om subj.

Jeg slås med at få en maskine med flg. spec. til at acceptere noget
RAM.

Athlon 1.0 GHz
Chaintech 7AJA/100
2 x 128 Mb PC133 SpecTek RAM
Seneste bios (24/10/01)

De to moduler sidder i bank 0 og 1.

Så sætter jeg et SpecTek PC133 256 Mb modul i bank 2 og booter. Der
tælles stadig kun 256 Mb RAM. mod forventet 512.

256 Mb modul er afprøvet i hver bank, uden noget andet. Det virker i
alle 3 banker. Det er altså ikke modulet eller nogen af bankene der er
fejlbehæftede. Og det er blevet proppet godt ned i banken, både ved
klamperne og på midten - og blæst tør for støv og connectorerne har
fået en tur med viskelæder.

Flg. øvrige kombinationer er afprøvet

Bank0: 128 Mb
Bank1:
Bank2: 256 Mb
Resultat: Der afgives POST beeps for RAM fejl. Der bootes ikke.

Bank0: 256 Mb
Bank1: 128 Mb
Bank2: 128 Mb
[...]

Bank1: 256 Mb
Bank2: 128 Mb
Resultat: Der afgives POST beeps for RAM fejl. Der bootes ikke.

Det eneste jeg kan se som mulighed der står tilbage er at der skal
sidde samme størrelse i alle banker. Hvilket der ikke står et hak om i
manualen - eller på Chaintechs meget supportfattige hjemmeside. Og
hvilket bryder med hvad jeg hører fra andre der har bundkort med 3
banker på.

Eller også overser jeg et eller andet. Er der nogen der kan give et
par gode råd ?

Helt på bar bund,

Thomas

--
Thomas Jensen

"Any technology distinguishable from magic is not sufficiently advanced."

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-12-01 13:11

On Tue, 25 Dec 2001 22:32:29 GMT,
FatherMerrin@DETTESKALFJERNESwebxorcist.com (Thomas Jensen) wrote:

>Hej NG,
>
>jeg har brug for lidt indspark fra folk der har erfaring og/eller
>viden om subj.

Maaan...er der virkelig ingen der har erfaring med dette ?

Så må jeg vel FUT'e over i dk.edb.hardware.salg for at afhænde lortet

Mvh.

Thomas