Nyt motherboard
Fra : Jonas Agertoft

Dato : 25-12-01 20:12

Hejsa,
Jeg har lige købt Asus A7V266-E motherboard, men det bliver ved med at
crashe computeren når jeg vil spille (altså bruge direct3d eller opengl) og
jeg har hørt at andre har lignende problemer med deres grafikkort med dette
motherboard.

Jeg har en AMD Athlon Palmino XP 1700+ CPU. Hvilke andre gode alternativer
er der til dette motherboard, da jeg skal have det byttet? Det skal
selvfølgelig virke med overnævnte CPU.

/Jonas

Fra : Søren I. Christianse~

Dato : 25-12-01 20:27

Soltek 75drv2

--
--------
MHV

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 25-12-01 20:50

"Jonas Agertoft" <jonas@tono.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg har en AMD Athlon Palmino XP 1700+ CPU. Hvilke andre gode alternativer
> er der til dette motherboard, da jeg skal have det byttet? Det skal

Jeg har selv lige investeret i et kort mage til, og jeg har overhovedet ikke
haft et eneste problem (endnu i hvertfald).
Min maskine kører med XP1600+ og ASUS V8200 Deluxe, så det kan være dit kort
er defekt ?

Mvh
Per

Fra : Jan Jensen

Dato : 25-12-01 21:00

Hej

> [...]
og
> jeg har hørt at andre har lignende problemer med deres grafikkort med

Selvfølgelig skal det kunne virke!

-Har du installeret de sidste nye VIA drivere til MB?
-Nyeste DirectX
-Evt. nyeste BIOS 1005

Fejlen kan også skyldes RAM fejl, samt fejl i selve grafikkortet. Har du
prøvet
at eksperimentere med det?

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Martin Jensen

Dato : 25-12-01 23:26

> Selvfølgelig skal det kunne virke!
>
> -Har du installeret de sidste nye VIA drivere til MB?
> -Nyeste DirectX
> -Evt. nyeste BIOS 1005

jeg fortsætter:

- fejlrettelse som AMD har udgivet der gør at Windows 2000 + Athlon + AGP =
crash
- Service pack 2

/Martin

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 26-12-01 19:04

"- fejlrettelse som AMD har udgivet der gør at Windows 2000 + Athlon + AGP =
crash"

Hvor finder jeg denne?

/Jonas

Fra : Martin Jensen

Dato : 27-12-01 12:07

AGP =

> Hvor finder jeg denne?

www.amd.com -> "Support" -> "Utilities, Drivers, Patches and Updates" ->
"AMD Processors and Chipsets" -> "Microsoft Windows® 2000 Patch for AGP
Applications"

Min maskine crashede HVER ENESTE gang jeg bare rørte 3D på mit bundkort....

Men den her fixede det - kan måske spare dig et nyt grafikkort.

/Martin

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 26-12-01 20:40

Jeg har prøvet alt.
Nye VIA 4in1 drivere, nyeste grafikdrivere, nyeste directx, nyeste BIOS,
servicepack 2 til Win2k...

Det har altid virket, mit kort, så jeg ser kun denne ene mulighed, at det er
AGP porten, som der er fejl i...

Fra : Jan Jensen

Dato : 26-12-01 21:34

Hej Jonas

Det lyder til at du er hårdt ramt, og så her i julen

Bundkortet kan selvfølgelig være defekt, eller en indstilling
i BIOS kan stå lidt optimistisk. Prøv at stille din AGP port
ned til 2x hastighed for at se om det stabiliserer.
Hvad med IRQ`er (Enhedshåndteringen), -er her nogen som deler denne med
grafikkortet. Selv om VIA driverne er indlæste, er det ikke
sikkert at den går alligevel.
Du kan se i manualen hvordan de enkelte PCI slots deler
IRQ`erne imellem sig.
Normalt er gør jeg således:
Slot 3 = Lydkort
Slot 4-5 = Netkort + evt. modem ell. lign

Hvad med temp. på systemet, er det OK?

Men ellers......
Jeg ville prøve et andet grafikkort for at se om fejlen følger
med, ligeledes ville en anden stang RAM kunne udelukke
endnu en fejlmulighed.
Er strømfosyningen mindst en rigtig god 250W, gerne 300W?
måske er det strømmangel du lider af. Har du flere HDD, brænder
m.m. sutter det jo også lidt!

God fornøjelse, -dit Asus board er noget af det bedste man kan få!

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Jonas Agertoft

Dato : 27-12-01 03:41

Hej allesammen.

I skal have tak for hjælpen. Nu har jeg fundet fejlen. Jeg satte et Geforce2
grafikkort i maskinen, og dette løste problemet. Så jeg må ud og have et nyt
grafikkort...

Men jeg synes nu stadig at det er mærkeligt, at et motherboard og et
grafikkort af samme producent ikke virker sammen. De burde da have taget
højde for den slags.

Men nu er fejlen fundet, og jeg takker

Mvh
Jonas Agertoft