Hjælp til selvbyg af computer
Fra : Keld Sørensen

Dato : 25-12-01 19:53

Hvad er jeres erfaringer med selvbyg ?
Kan jeg genanvende er ældre serverkabinet (PowerSupp og 'kassen')

--
Keld Sørensen
Denmark

Fra : Jan Jensen

Dato : 25-12-01 21:19

> Hvad er jeres erfaringer med selvbyg ?
> Kan jeg genanvende er ældre serverkabinet (PowerSupp og 'kassen')

Tja hvorfor ikke - blot strømforsyningen er af ATX typen og at den er på
mindst
250W, så skulle kabinettet vel være fint nok. Finder du ud af at det ikke er
til
at ha` med at gøre, koster et nyt ikke en herregård.

Det er da en god ide at bygge selv. Kik lidt i disse nyhedsgrupper, samt
div.
hardwaresites, og find noget isenkram som passer til din psyke og pengepung.
Vil du ha` det helt nye koster det, men kan du acceptere en ydelse som er
ca.
20% lavere er det straks mere overkommeligt.

Gør op med dig selv hvad maskinen skal bruges til. Spil trækker tænder ud,
hvorimod
div. officepakker kan køre fint på selv den mindste maskine.
Spil kræver ligeledes et kraftigt grafikkort, helst et nyere GeForce mindst
af MX-400
typen. 256MB RAM i selve computeren vil også være fint.

Modeller m.m. vil jeg ikke byde ind på fra starten, da det nemt starter en
religionskrig!

God fornøjelse....

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Deaster

Dato : 25-12-01 21:34

"Keld Sørensen" <KeldSorensen@email.com> skrev i en meddelelse
> Hvad er jeres erfaringer med selvbyg ?
> Kan jeg genanvende er ældre serverkabinet (PowerSupp og 'kassen')

Du skal ihvertfald tjekke at det er et ATX kabinet.

--
Mvh Jesper (Deaster)
Sony CDP-x777ES sælges

Fra : Ultra

Dato : 26-12-01 00:33

http://www.tweakup.dk/bygenpc/bygenpc.htm er der en masse gode råd til
nybegyndere. Ellers kan du jo bare spørge her på dk.edb.hardware.

Mvh. Lasse