Systen disk hvor finder jeg den
Fra : J.Starup

Dato : 25-12-01 17:03

Mit nye Abit kt7a skriver ved opstat
BIOS ROM checksum error INSET SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
hvad gør jeg

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Starup

e-mail boble@pc.dk

Fra : orbital

Dato : 25-12-01 17:24

On Tue, 25 Dec 2001 17:03:26 +0100, "J.Starup" <boble@pc.dk> wrote:

>Mit nye Abit kt7a skriver ved opstat
>BIOS ROM checksum error INSET SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
> hvad gør jeg

Jeg vil tro, du kan løse problemet ved at gå ind i bios (tryk Delete
knap under boot), save bios med F10 og reboote herved.

mvh

John

Fra : J.Starup

Dato : 25-12-01 17:35

NEJ det tror jeg ikke jeg kan for den booter slet ikke
Den giver nogle oplysninger om skærmkort og så kommer den med den melding

--
Med Venlig Hilsen
Jørgen Starup

e-mail boble@pc.dk

Fra : Klaus

Dato : 25-12-01 18:22

"J.Starup" <boble@pc.dk> skrev i en meddelelse
| NEJ det tror jeg ikke jeg kan for den booter slet ikke
| Den giver nogle oplysninger om skærmkort og så kommer den med den
> [...]
Kommer der tekst på skærmen?
Skriver den ikke på et eller andet tidspunkt"pres DEL to enter setup" eller
F1 eller noget i den retning?
Klaus

Fra : Torbenth

Dato : 25-12-01 18:51

J.Starup skrev i meddelelsen
<3c28aaab$0$55565$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>NEJ det tror jeg ikke jeg kan for den booter slet ikke
>Den giver nogle oplysninger om skærmkort og så kommer den med den melding

Din hd er vel f-disket og formateret?
Ellers prøv med en win startdiskette og gør det.
Hvis den er, kan du prøve at skrive sys c: fra en startdiskette.
Men det er ikke mange oplysninger du giver når du gerne vil have hjælp.

Mvh.
Torben

Fra : Klaus

Dato : 25-12-01 17:23

"J.Starup" <boble@pc.dk> skrev i en meddelelse
| Mit nye Abit kt7a skriver ved opstat
| BIOS ROM checksum error INSET SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
> [...]
Går ind i BIOS og sætter den til at boote fra cd-rom og kontrollerer
opsætningen - eller sætter en startdiskette i diskettedrevet.
Klaus