Harddisk i julegave
Fra : Tobias Nordgaard

Dato : 25-12-01 16:42

Jeg har fået en Seagate Baracuda 40 GB, i julegave (jubii)

Min puter er en Pentium II 300 Mhz, Jeg mener at det er et SpaceWalker
motherboard der sidder i. Er der noget jeg skal være lidt opmærksom på??
Jeg kører for øvrigt Win 98.

Venlig hilsen
Tobias

--
Posted from p404-026.ppp.get2net.dk [195.82.213.154]

Fra : Torbenth

Dato : 25-12-01 17:33

Tobias Nordgaard skrev i meddelelsen ...
>Jeg har fået en Seagate Baracuda 40 GB, i julegave (jubii)
>
>Min puter er en Pentium II 300 Mhz, Jeg mener at det er et SpaceWalker
>motherboard der sidder i. Er der noget jeg skal være lidt opmærksom på??

God jul og tillykke med din nye hd.

Du skal partitionere den (evt. i 2) og derefter formatere drevene fra din
Win startdiskette.
Måske skal du opdatere bios på dit mb, men hvis der ikke er problemer, er
det ikke nødvendigt.

Mvh.
Torben

Mvh.
Torben

Fra : Jan Jensen

Dato : 25-12-01 21:28

Hej

Ja tillykke med den.
Hvis MB ikke vil finde den, skal BIOS muligvis opdateres,
da du så er faldet for grænsen på 33MB.

Eller er det Fdisk fra boot disketten/CD ROM`en.

Er dette HDD nr. 2 skal du kun oprette en udvidet partion, samt
det antal logiske drev på denne, som du syntes.
Fordelen ved at oprette en udvidet partion frem for en primær, er
at rækkefølgen i "Denne Computer" blive korrekt.
Oprettede partioner på den anden disk (på Primær IDE/Master)
kommer først, herefter disse øvrige partioner, samt CD`rommer.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Borchmann

Dato : 25-12-01 21:36

On Tue, 25 Dec 2001 21:28:24 +0100, "Jan Jensen" <jan@blaaber.dk>
wrote:

>Hej
>
>Ja tillykke med den.
>Hvis MB ikke vil finde den, skal BIOS muligvis opdateres,
>da du så er faldet for grænsen på 33MB.
>
>Eller er det Fdisk fra boot disketten/CD ROM`en.

Der er også dette lille tool fra seagate som kan klare det med din
bios
http://www.seagate.com/support/disc/drivers/discwiz.html

Mvh Janko