Parse error??
Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-12-01 13:25

Hey NG!

Sorry - men jeg er lidt ny i det her - men hvad er det nu lige en "Parse
error" er?

Er der nogen som lige kan give en kort forklaring på dette - og hvad det
evt. kan skyldes at man får en sådan?

Takker på forhånd.....

*/Henrik Pedersen

Fra : Aslak Ransby

Dato : 25-12-01 13:34

On Tue, 25 Dec 2001 13:25:23 +0100, "Henrik Pedersen" <hp@beone.dk>
wrote:

> [...]
>error" er?
>
>Er der nogen som lige kan give en kort forklaring på dette - og hvad det

Jeg kan da prøve :)
Man kan kort sige at der er nogle regler fordan man skal skrive sin
php kode (variabler skal startes med $ og atatements skal afsluttes
med semikolon). Hvis man ikke overholder disse regler kan php
oversætteren ikke forstå ens kode og så får man en"parse error". Denne
betyder "hov hvad har du lavet det kan jeg ikke forstå" :)
Det kan f.eks være når man skriver
<?php
$tal = 11;
$tal2 = 532 // her mangler et semikolon
$sum = $tal + $tal2;
?>

Gav det mening :)

---
Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : Aslak Ransby

Dato : 25-12-01 13:41

On Tue, 25 Dec 2001 13:34:05 +0100, Aslak Ransby
<aslak-ransby@REMOVEit.dk> wrote:
> [...]
>oversætteren ikke forstå ens kode og så får man en"parse error". Denne
>betyder "hov hvad har du lavet det kan jeg ikke forstå" :)

nu med stavefejl (tm). Der skulle stå "statements" ikke "atatements" !

se evt dette link (det er på engelsk)
http://www.wdvl.com/Authoring/Languages/PHP/Debugging/

---
Best Regards / Venlig Hilsen
Aslak Ransby

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 25-12-01 23:25

"Aslak Ransby" <aslak-ransby@REMOVEit.dk> wrote in message
> [...]

Yep - det gjorde det 100% - mange tak for hjælpen.

Har dog fået et nyt probelm - men har skrevet en ny post.

*/Henrik Pedersen