hjælp til ASUS cucl2
Fra : *** J o h n n y ***

Dato : 25-12-01 04:15

jeg har "ødelagt" de 2 USB porte som sidder på bundkortet og som vender
bagud, dvs., dem der er på bagsiden af computeren, kan de repareres, tror de
er brændt af, men kan man gøre noget for at få dem til at virke igen ??

johnny

--

"erare humanum est, perseverare diabolicum"
(det er menneskeligt at fejle, næste gang er du fyret)

Fra : Samson

Dato : 25-12-01 18:25

"*** J o h n n y ***" <lowlife@sol.dk> wrote in message
> [...]
de
> er brændt af, men kan man gøre noget for at få dem til at virke igen ??

Har du prøvet at kigge på motherboardet efter svedne/afbrændte komponenter?.
Du kan være så heldig at det bare er en spole som er brændt af. Hvis det er
den som er forbundet til de 5 V kan du evt. udskifte den med en 0 Ohms
modstand.

Mvh
Samson.

Fra : Søren Emig

Dato : 27-12-01 18:23

> [...]
er
> den som er forbundet til de 5 V kan du evt. udskifte den med en 0 Ohms

Ehm..... hvad er sandsynligheden for at en spole er brændt af? I 99.9999% af
tilfældene kan det ikke betale sig at gøre noget som helst. Er du SIKKER på
at det ikke er et softwareproblem? Hvorfor mener du de er brændt af? Hvad
lavede du?

Fra : Samson

Dato : 27-12-01 21:19

"Søren Emig" <skumflum.42@_NOSPAM_get2net.dk> wrote in message

> [...]

> at det ikke er et softwareproblem? Hvorfor mener du de er brændt af? Hvad

Det sker altså nogen gange at en spole brænder af ved f.eks. PS/2 stikkene
eller der hvor de såkaldte USB brackets forbindes på motherboardet!.
I det sidste tilfælde sker det hvis man forbinder ledningerne forkert
Men da vi jo nok taler om de normale USB stik bag på motherboardet i denne
her sag, vil jeg give Søren ret i hans antydning af, at det nok ikke er en
afbrændt spole som er synderen
Vi har brug for flere oplysninger for at hjælpe!.

Mvh
Samson.

Fra : *** J o h n n y ***

Dato : 30-12-01 12:30

en dag da jeg skulle hurtigt ud af døren ... med PCen ,,, kunne jeg ikke få
stikket ud, så jeg hev til, med det resultat at jeg fik den lille dut med
inde i midten af USB stikket på MB.
det limede jeg i igen, og det kørte fint i en uge, så skete der et eller
andet hvor den ene port begyndte at dumme sig, bagefter ville den anden port
heller ikke fungere, så nu har jeg kun de 2 som sættes Xtra på og ei en af
dem har jeg sat en hub 1-4, men nu mangler jeg 1 port mere og håbede på at
man kunne gøre et eller andet !!!

men igen har jeg brugt lidt for meget vold så det ender med at jeg må
ud og invistere i en USB hub mere

man lærer af sine fejl

johnny

-The Face Means Nothing But I'll Never Forget The Tits-