Hjælp...Død Tordenfugl
Fra : krage

Dato : 25-12-01 03:32

Jeg pillede lidt ved min PC tidligere idag, og da jeg samlede den igen var
den død...Jeg regner med det enten er CPU eller grafik kortet (eller måske
MB) der er synderen. Men problemet er hvordan finder jeg ud af hvad der er
galt? Min situation er som følger

1. Jeg har prøvet med anden ram...
2. Har desværre ikke en ekstra CPU, grafikkort eller MB
3. Skærmen starter aldrig op fra sin dvale når computeren tændes.
4. Jeg opdagede at der manglede et LILLE hjørne af CPU'en, hvilket jeg ikke
havde set før. (Jeg tror selv at det nok er her fejlen ligger, men ville
ærgre mig hvis jeg købte en ny og det ikke var det)

Nogen der har nogle ideer?
Hvor langt kommer computeren i POST'en hvis det er CPU der er defekt? Når
grafikkortet at starte op?

Go' Jul
Krage

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-12-01 08:34

On Tue, 25 Dec 2001 03:31:51 +0100, "krage" <krage@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Nogen der har nogle ideer?
>Hvor langt kommer computeren i POST'en hvis det er CPU der er defekt? Når

Computeren vil overhovedet ikke reagere på noget hvis det er CPU´en
der er defekt. Prøv at pille grafikkkortet eller RAM´en ud, siger den
så en fæl lyd? Det er vidst det eneste du umidlbart kan teste.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Nobody

Dato : 25-12-01 10:37

Jeg har været ude for det samme som dig, de samme symptomer, efter jeg havde
købt en ny cpu fandt jeg ud af at det var bundkortet der var røget.
Håber du kan bruge det til noget.
Mvh.
Christian

Fra : Klitgaard

Dato : 25-12-01 10:45

> [...]

> havde set før. (Jeg tror selv at det nok er her fejlen ligger, men ville
> ærgre mig hvis jeg købte en ny og det ikke var det)

Tror du har sat køleren for hårdt på og derved knækket hjørnet af.

Umiddelbart lyder dette som den mest fornugtige forklaring på tordenfuglens
død.

....Klitgaard

Fra : Jean Pierre

Dato : 25-12-01 13:20

R.I.P :(
Ok min gamle TB 700 kunne altså holde til den del. Efter 1 år var der
smuldret stuff af på alle hjørnerne af min fordi jeg har haft køleren on and
off på noget der ligner 50 gange fordi jeg var lidt newbie til det med
kølepasta engang ;).

--
MVH Jean Pierre

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-12-01 13:22

Hvis den hyler når cpu'en, ram og grafikkort er ude, er mb højst sandsynligt
i orden... Hvis den så holder kæft når du kun smider cpuen i, kan du godt
regne med den er død.

- Martin

Fra : Deaster

Dato : 25-12-01 15:08

> [...]
>
> Nogen der har nogle ideer?
> Hvor langt kommer computeren i POST'en hvis det er CPU der er defekt? Når

Er den OC'et? Hvis ja kan det være blyantstregerne på L1 broerne som ikke
længere er korrekr forbundet.

--
Mvh Jesper (Deaster)
Sony CDP-x777ES sælges

Fra : krage

Dato : 26-12-01 01:21

Tak for de mange svar!!
Jeg brugte dagen på at gå i biffen og se Ringenes Herre i steddet for at
rode med computeren. Jeg var nemlig godt træt af computeren.

Jeg har dog prøvet med et andet grafikkort og er derfor nede på at det kun
kan være CPU eller MB der er defekt. Jeg har også prøvet at starte op uden
CPU i soklen. Så skete der absolut ingen ting. Hverken lyd eller andet . Kan
MB give bip's hvis der ikke er CPU ?

Krage

Fra : Jean Pierre

Dato : 26-12-01 09:06

Har du rodet med BIOS? Prøv at nulstil CMOS eller pil batteriet ud af.

--
MVH Jean Pierre