Medion scanner fra Aldi
Fra : KN

Dato : 25-12-01 01:08

Da min Agfa 1200p scanner ifølge Agfa ikke supportes med en driver til Win
XP, kigger jeg mig om efter en ny scanner. Aldi sælger en Medion 600x1200
dpi USB scanner med 48 bits farvedybde til 499 kr.
Er der nogen der har erfaringer med denne, og hvem har egentlig fabrikeret
scanneren ?
Kim.

Fra : DWM

Dato : 25-12-01 09:07

"KN" <knagel@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse news:a08fvv$e61$1@sunsite.dk...
> [...]
> dpi USB scanner med 48 bits farvedybde til 499 kr.
> Er der nogen der har erfaringer med denne, og hvem har egentlig fabrikeret

Min far har den og den skanner i en udmærket billedkvalitet. Jeg kan evt. skanne
et billede og poste det i dk.binaer hvis det er. Det eneste der står på mærkaten
under den er Medion og Made in China. Programmerne der følger med er ikke
noget specielt men de fungere da til det de skal bruges til.

/Kenneth Iversen

Fra : KN

Dato : 25-12-01 11:43

Softwaren der medfølger er ikke det vigtigste for mig. Jeg er mere
interesseret i om den kan scanne i en kvalitet som matcher/eller er bedre
end Agfa 1200. Der findes jo masser af mærkevare-scannere, måske lidt
dyrere, men hvis Medions scanner er i en god kvalitet er det jo billigt.
Venlig hilsen
Kim

Fra : Morbid Angel

Dato : 25-12-01 14:51

On Tue, 25 Dec 2001 11:43:03 +0100, "KN" <knagel@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>end Agfa 1200. Der findes jo masser af mærkevare-scannere, måske lidt
>dyrere, men hvis Medions scanner er i en god kvalitet er det jo billigt.

Jeg kan anbefale at købe en Acer Prisa 640U scanner, jeg gav ca. 900,-
for den for 1 år siden og har scannet mindst 1000 billeder, du kan
evt. kigge i news:dk.binaer.erotik.nordisk og se eksempler.
Dog afhænger et godt scan også materialets kvalitet.

mvh

MA

Fra : DWM

Dato : 25-12-01 16:55

"KN" <knagel@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse news:a09l6q$lg9$1@sunsite.dk...
> [...]
> end Agfa 1200. Der findes jo masser af mærkevare-scannere, måske lidt
> dyrere, men hvis Medions scanner er i en god kvalitet er det jo billigt.

Det er jo så også et spørgsmål om hvad er godt :)
Har lagt et stort billede i dk.binaer. Det er dog ikke den bedste
kvalitet som jeg har set på den skanner.

/Kenneth Iversen

Fra : Morbid Angel

Dato : 25-12-01 17:05

Nej det var ikke helt så godt =)~

mvh

MA

Fra : DWM

Dato : 25-12-01 18:00

"Morbid Angel" <morbid_angel@lords.com> skrev i en meddelelse
> Nej det var ikke helt så godt =)~

Nej. Jeg er glad for at mit acdsee tilpasser det til skærmen

/Kenneth Iversen

Fra : Lasse Jensen

Dato : 25-12-01 12:02

On Tue, 25 Dec 2001 01:07:56 +0100, "KN" <knagel@ishoejby.dk> wrote:

> [...]
>dpi USB scanner med 48 bits farvedybde til 499 kr.
>Er der nogen der har erfaringer med denne, og hvem har egentlig fabrikeret

Er der iøvrigt nogen der ved om den fungerer under Linux? For det er
da ikke helt dyrt.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 25-12-01 16:29

KN wrote:

> Da min Agfa 1200p scanner ifølge Agfa ikke supportes med en driver til Win
> XP, kigger jeg mig om efter en ny scanner.

Det lyder underligt at der ikke skulle være en driver. Er der ikke en
Win 2000 driver du kan bruge?

> Aldi sælger en Medion 600x1200
> dpi USB scanner med 48 bits farvedybde til 499 kr.
> Er der nogen der har erfaringer med denne, og hvem har egentlig fabrikeret
> scanneren ?

Det er en Artec Ultima 2000e Plus. Den kan ses på Medions hjemmeside.
Du kan nok finde nogle anmeldelser på den ved at søge på Google.

   Venlig hilsen, og God Jul
      Henrik

Fra : Klaus

Dato : 25-12-01 17:21

"Henrik Stavnshøj" <helian@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
|
| Det er en Artec Ultima 2000e Plus. Den kan ses på Medions hjemmeside.
| Du kan nok finde nogle anmeldelser på den ved at søge på Google.

Ifølge AGFA findes ingen parallelports scannerdrivere til Win2k og WinXP.
Der er heller ikke planer om at frigive nogen.
Klaus

Fra : KN

Dato : 25-12-01 22:19

Tak for svarene. Ifølge omtale af scanneren jeg fandt via Google er den
temmelig langsom, måske fordi den skulle arbejde uden selvstændig
power-supply, ligesom kvaliteten af det scannede er på det jævne.
Jeg kaster øjnene på Agfa`s e-serie.
Kim