Firewire vs. USB 2.0
Fra : StartLinket.dk

Dato : 24-12-01 12:27

Hvilken af subject er bedst? Hurtigst?
Kan jeg få nogle overførselshastigheder på begge?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 24-12-01 12:55

On Mon, 24 Dec 2001 12:26:37 +0100, "StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk>
wrote:

>Hvilken af subject er bedst? Hurtigst?
>Kan jeg få nogle overførselshastigheder på begge?
>
>M.v.h Morten Jørgensen
>Webmaster og Redaktør på:
> www.StartLinket.dk

Når USB 2.0 bliver fuldt undrstøttet- så vil usb 2 være snitligt ca.
5-10 % hurtigere end firewire - men på få områder vil firewire være
2-4 % hurtigere end usb 2.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : StartLinket.dk

Dato : 24-12-01 13:18

"Dr. Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message
> Når USB 2.0 bliver fuldt undrstøttet- så vil usb 2 være snitligt ca.
> 5-10 % hurtigere end firewire - men på få områder vil firewire være
> 2-4 % hurtigere end usb 2.

Hvordan kan det være?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Dr. Ralph

Dato : 25-12-01 02:55

>Hvordan kan det være?

F.eks fordi længere kabler vil få usb 2 ned i hastighed, mens firewire
vil holde farten - selv med ret så lange kabler (op til 4-5 meter)

Ydermere er der jo konstruktionforskelle - og derfor er USB 2 stærk på
visse områder, mens firewire er stærk på andre.

Men genemsnitligt målt over mange forskellige test - så er USB 2 ca.
de 5-10 % hurtigere.

Venlig hilsen/Kind regards

Dr. Ralph

mail: dr.ralph@removesol.dk

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 25-12-01 01:13

"StartLinket.dk" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Hvilken af subject er bedst? Hurtigst?
> Kan jeg få nogle overførselshastigheder på begge?
>
> M.v.h Morten Jørgensen
> Webmaster og Redaktør på:
> www.StartLinket.dk

USB 2.0 vil være lidt hurtigere end Fireware, men der kan kobles flere
enheder til Fireware og kablerne må være længere.

Til hobby: USB
Til "prof" fx DV: Fireware

men der er ikke den store forskel. I firmaet har vi fx harddiske på
Fireware og DVD brænderen på USB 2 og det hele trukket fra en ThinkPad.
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk