IIS
Fra : riz

Dato : 24-12-01 00:20

hej
jeg har lige et problem med min IIS server i win xp... den vil godt vise
html sider, men ikke asp sider. hvad kan problemet være???

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-12-01 01:59

"riz" <riz_dk@hotmail.com> wrote in message
> jeg har lige et problem med min IIS server i win xp... den vil godt vise
> html sider, men ikke asp sider. hvad kan problemet være???

Hvilken fejl får du? Internal Server Error eller bliver filerne blot ikke
parset?

--
Jakob Andersen

Fra : riz

Dato : 24-12-01 12:59

jeg får følgende fejl:
HTTP 500 - Internal server error
Internet Explorer

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-12-01 13:01

> jeg får følgende fejl:
> HTTP 500 - Internal server error
> Internet Explorer

Og hvordan ser din ASP side ud?

Fra : riz

Dato : 24-12-01 13:56

hej igen
jeg tror at problemet ligger i at serveren ikke er sat ordentligt op. jeg
har brugt pws tidligere og der har de selvsamme asp sider virker fint. men
nu hvor jeg har skiftet til IIS så vil kun html siderne vises.
det eneste jeg har gjort er at installere IIS, kopieret asp siderne i
C:\Inetpub\wwwroot. og skriver localhost/startside.asp i explorer.... så får
jeg et fejlmeddelse.. er der noget jeg manglere at konfigurer???

Fra : Jakob Andersen

Dato : 24-12-01 14:19

> [...]
får
> jeg et fejlmeddelse.. er der noget jeg manglere at konfigurer???

Prøv at lave en helt sipelt side der hedder f.eks. test.asp indeholdende
følgende:

<%
Response.write( "test" )
%>

--
Jakob Andersen

Fra : riz

Dato : 25-12-01 02:48

hej igen
nu har jeg formatteret hardisken og installeret xp igen.. og nu kører det
bare.