Netkorts problemer
Fra : Casper Mønster

Dato : 23-12-01 21:28

Jeg har problemer med et 3com 905C på en RedHat 7.1.
Jeg kan ikke få den til at pinge til andre computer på netværket.

/Casper

Fra : Morten Brix Pedersen

Dato : 23-12-01 21:45

Casper Mønster wrote:

> Jeg har problemer med et 3com 905C på en RedHat 7.1.
> Jeg kan ikke få den til at pinge til andre computer på netværket.

Ovenstående information kan vi desværre ikke bruge til meget. Kan du
fortælle mere om din opsætning?

Hvad siger `ifconfig'?

- Morten.

Fra : Lasse Jensen

Dato : 23-12-01 22:32

On Sun, 23 Dec 2001 21:27:46 +0100, "Casper Mønster"
<FJERN_DETTE.monster@superbruger.dk> wrote:

>Jeg har problemer med et 3com 905C på en RedHat 7.1.
>Jeg kan ikke få den til at pinge til andre computer på netværket.

Nu er det jo at jeg ikke kan huske numrene på 3Coms kort, men hvis det
både har RJ-45 port og BNC/AUI, skal du nogle gange sørge for at have
link på kortet inden du booter linux, ellers kan kortet nogen gange
finde på at tro det skal lytte på en af de andre porte.

---
Lasse Jensen [rdx at worldonline dot dk]
Linux, the choice of a GNU generation.

Fra : Martin Hammer

Dato : 24-12-01 00:00

On Sun, 23 Dec 2001 22:32:25 +0100, Lasse Jensen wrote:

<snip>
> [...]
> link på kortet inden du booter linux, ellers kan kortet nogen gange
> finde på at tro det skal lytte på en af de andre porte.

Man kan sagtens tvinge kortet til at bruge en anden media-type efter
boot. Jeg bruger selv mii-diag (http://www.scyld.com/diag/)
til at indstille mit 3com 900B.

mvh
Martin