Problem med USB-udgang.
Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 23-12-01 13:55

Jeg har en ca. 2 år gammel PC 400MZ og 256 MB i RAM og Windows 2000 som
styresystem.
Da jeg for ca. 2 måneder siden installerede Windows 2000 købte jeg en ny
printer HP LaserJet 1000. Nu kan jeg ikke bruge printeren mere.
Jeg har afinstalleret printeren og geninstalleret den. Det virkede en kort
tid, men nu hjælper det ikke mere. Jeg får beskeden f.eks. ved prøve på at
udskrive et Word dokument:
Der opstod en fejl ved skrivning af et dokument .. til USB001.
Vil du forsøge igen eller afbryde jobbet ?
Jeg har selvfølgelig checket forbindelserne. Hvad gør jeg for at få den
ellers udemærkede printer i gang igen ??
Hilsen fra Viggo Jørgensen

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-12-01 15:33

Under start > indstillinger > printere > egenskaber )vælg her din egen
printer)... vælges fanen "porte". Her skal der være hak i LPT1, hvis det er
her printeren er installeret.

Det der er sket for dig, er at der er hak under USB001.

Prøv en gang og skriv lige tilbage om det virker.

I øvrigt, jeg har den samme printer/styresystem.

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Steen Andersen

Dato : 23-12-01 17:57

> [...]
er
>her printeren er installeret.

>Det der er sket for dig, er at der er hak under USB001.

Nu melder historien jo ikke om, hvorvidt printeren rent faktisk er plugget i
et USB-stik. Så hjælper det vel ikke at ændre den til parallelporten, gør
det?

Iflg. subj. kunne det godt tyde på, at det var tilfældet.

Btw, man kunne jo koble printeren til LPT-porten i stedet, med et
parallelkabel, men så miste man nogle af USB-fordelene.

Viggo, i din bios kan USB være frakoblet, det er sket for mig (i øvrigt også
med en 400MHz, men det skulle ikke have betydning) Jeg fandt aldrig ud af,
hvorfor "USB enabled" blev til "disabled" af sig selv.

-Steen

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-12-01 18:50

Printeren er ikke en USB-printer! Den skal tilsluttet LTP-printerporten!

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Steen Andersen

Dato : 23-12-01 19:58

>Printeren er ikke en USB-printer! Den skal tilsluttet LTP-printerporten!

I så fald frafalder jeg

Men iflg. HP homepage er det nemlig en USB. Derfor ku det jo være.......

-Steen

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-12-01 20:09

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> wrote in message
> Printeren er ikke en USB-printer! Den skal tilsluttet LTP-printerporten!

Ehm nå.
http://www.hp-hjemme.dk/prod_detail.php3?prodnum=q1342a

Tilslutning:
USB

Om der findes flere udgaver af Laserjet 1000 hvoraf en af dem er ltp skal
jeg ikke kunne sige (men det oprindelige indlæg siger problemer med USB ergo
må det være en printer som f.eks 1000W der er tale og /eller en combo
printer der kan tage begge dele.)

/Dennis

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-12-01 20:08

Okay... jeg har et eksemplar stående til højre for mig. Det er ikke en
USB-printer!

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Steen Andersen

Dato : 23-12-01 21:46

Hvorfor mon det oprindelige subj. hedder probs med usb?

Men hvad siger Viggo selv? Er det en USB, parallel eller begge??

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-12-01 15:57

"Viggo Jørgensen" <vj@danbbs.dk> wrote in message
> [...]
> Jeg har selvfølgelig checket forbindelserne. Hvad gør jeg for at få den
> ellers udemærkede printer i gang igen ??

Prøv at fjern alle drivere til printeren, genstart uden printer tilsluttet,
genstart denne gang med printeren tilsluttet og giv den de orginale drivere
fra den cd der fulgte med..

/Dennis

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-12-01 16:47

--

> [...]
tilsluttet,
> genstart denne gang med printeren tilsluttet og giv den de orginale

NEJ... spild af tid... gør som jeg har skrevet.

--
Venligst
Thomas Krath

Fra : Steen Andersen

Dato : 23-12-01 17:58

>NEJ... spild af tid... gør som jeg har skrevet.

--
Måske, måske ikke.

Se indlæg længere oppe i tråden.

Fra : Thomas Krath

Dato : 23-12-01 18:50

Se svar andet indlæg...

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 23-12-01 20:05

> [...]

> tilsluttet,
> drivere
>
> NEJ... spild af tid... gør som jeg har skrevet.

Nånå der er vist en der har høje tanker om sig selv, men prøv du engang lige
at læs subject.

/Dennis

Fra : Viggo Jørgensen

Dato : 29-12-01 14:20

Jeg takker for de gåde råd, jeg har modtaget. Min printer er en printer til
USB. Jeg har prøvet alle de forslag. Før mit spørgsmål havde jeg stort set
prøvet, hvad I foreslog. Nu har jeg gjort det igen. Der er er intet
resultat. Så jeg har fortsat problemer med ikke at kunne printe noget som
helst. Hver dag medbringer jeg en diskette på arbejde og udskriver der, hvad
jeg mangler på tryk - men på lang sigt er det ikke en løsning.
En opgradering af min PC til en ny model kan blive resultatet.
Med venlig hilsen Viggo Jørgensen.