Dårlig julegave.
Fra : Lisa K

Dato : 23-12-01 13:06

Hej Allesammen.

Jeg vil starte med at ønske alle en glædelig jul samt et godt nytår.

Herhjemme er julen lidt ligemeget ligenu. Som nogen måske husker så var
Salem ved
dyrelægen for en lille måned siden. Vi troede at han havde forstoppelse men
det viste sig at
være blærebetændelse.
Nu er den gal igen, i morges sad han igen og prøvede på at tisse på bakken
men
der kommer ingenting så vi tog til dyrelægen i morges.
Han syntes at det lød foruroligende at Salem ikke kunne tisse og det blev
besluttet at
han skulle indlægges.
Øv, men selvfølgelig godt hvis han kan hjælpe ham med "tisseproblemerne".
Dyrelægen ville prøve at spule den "sten" ud som sansynligvis sidder i
urinrøret, så Salem
skal i narkose under indgrebet.

Indtil videre venter vi bare på at dyrelægen skal ringe til os ang. Salem og
hvordan vi griber det an fra nu af.

Jeg skal selvfølgelig nok skrive igen om udfaldet af dagen.

Mange hilsner fra Lisa og Stoffer (som ligenu er helt alene og undrer sig
lidt over hvor Salem
mon er taget hen)

Fra : Jette

Dato : 23-12-01 14:35

"Lisa K" skrev:
> Hej Allesammen.
>
> Jeg vil starte med at ønske alle en glædelig jul samt et godt nytår.

I lige måde

> [...]
> Dyrelægen ville prøve at spule den "sten" ud som sansynligvis sidder i
> urinrøret, så Salem skal i narkose under indgrebet.
[klip]

Øv, en dårlig start på juledagene... men jeg krydser fingre for at det hele
ender lykkeligt.
Alle mulige ønsker om god bedring herfra!

> Jeg skal selvfølgelig nok skrive igen om udfaldet af dagen.

Håber du har godt nyt til den tid....

Mvh. Jette

Fra : Nina El Falaki

Dato : 23-12-01 16:10

Hej Lisa

Her krydser vi fingre og poter for, at Salem kommer rask hjem inden nytår.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 23-12-01 16:54

Hej Lisa & Stoffer

Øv øv sikke noget.
Håber at Salem kommer hurtigt og godt over det.

I ønskes en glædelig jul trods alt

Julehilsner og potedask fra
Joan, Neo & Dixie
www.nepton.dk/catz

Fra : Lisa K

Dato : 23-12-01 17:40

Hej igen.

Dyrelægen har ringet og fortalt at han satte et kateter op i Salems
urinrør og da han tømte blæren var urinen blodig så det har været
slemt.
Han ville beholde Salem i ca. 3 dage og se hvordan han fik det
og derefter kunne vi så få ham hjem igen.
Det er lidt mærkeligt at han ikke er her hjemme hos os, og jeg
kan ikke finde ud af om Stoffer bemærker at han er væk.
Nå, men dyrelægen ringer igen i morgen, juleaften, og fortæller
hvordan det går med Salem.
Og så har vi fået af vide at Salem skal have speciel kost
som mindsker urinvejssten, når katten er disponeret for det.

Jeg vil i samme forbindelse lige høre om der er nogen som
har en ide om hvad sådan et dyrelægebesøg måske kan koste.
Det er ikke fordi vi ikke vil betale, men her i juledagene er
det rart at have lidt styr på beholdningen.
Jeg har glemt at spørge dyrelægen men det kan jeg jo
nå i morgen når han ringer til os.
Vi har selv gættet på at det koster på den anden side af 3.000.-
fordi der er vagttillæg på og jul o.s.v.

Tak for de dejlige hilsner, Stoffer sender potedask og
spind til alle misserne og nyder nok lidt at han er
"alene hjemme" = mere kæl til ham, hihi!

Lisa og Stoffer.

Fra : Jens Christiansen

Dato : 23-12-01 18:56

"Lisa K" <lisa@juice.dk> wrote in message
> Hej igen.
>
> Dyrelægen har ringet og fortalt at han satte et kateter op i Salems
> urinrør og da han tømte blæren var urinen blodig så det har været
> slemt.

Hej Lisa.

Det er en slem omgang I gennemgår nu. Jeg kan fortælle dig at vi betalte
1265,00 for vores Mitzy, da hun blev ramt af en bil. Det var en søndag hvor
hun fik 2 indspøjtninger. Om mandagen kørte vi ud med hende igen, hvor hun
kom i narkose og blev røntgenfotograferet og så hentede vi hende igen om
aftenen. Hun springer nu glad omkring igen.Vi håber I må være lige så
heldige.

Mange hilsener
Jens

Fra : Kate

Dato : 27-12-01 13:51

Hej Lisa

Hvordan har Salem det, har i fået ham hjem?

Min Atlantis får godt nok RC lige nu, men det er fordi det var det
foder han fik hjemme og han skulle ikke både skifte foder og hjem på en
gang. Min tanke er at i løbet af det nye år skifter jeg ham over på
Hill's så han får det samme som Sofie. Min dyrlægen, som bor lige
nedenfor min hoveddør har ikke RC så derfor vil det også være nemmere
for mig, ellers skal jeg køre efter det. ellers aner jeg ikke om der er
så meget forskel på de forskellige kvalitetsfodere, men jeg ville da
også skifte tilbage hvis det var en af mine katte det overgik.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Lisa K

Dato : 27-12-01 14:28

Hej Kate.

Nej, vi har ikke fået Salem hjem endnu. Jeg ringede til dyrelægen idag,
torsdag, for at
høre om vi kunne hente ham men han har stadig svært ved at tisse så de
beholder ham
til imorgen og så kan jeg ringe og høre om han så er klar til at komme hjem.
Han får en anden foder hos dyrlægen, noget som skulle opløse urinvejssten og
det skal
han have i en måned efter at han er kommet hjem igen.

Jeg ved ikke om det kan skyldes foderet, dyrlægen sagde at foder med et højt
magnesiumindhold
ikke er godt for kasterede hankatte og at værdien i foderet skal højst ligge
på 0,5-0,8%.
På den pose vi har stående står der i indholdsfortegnelsen at magnesium
udgør 0,1% og fosfor 1,1%
så det er jo ikke meget.
Men vi skifter alligevel foderet til Hills fra nu af. Men øv hvor ville jeg
da gerne have ham
hjem igen, han er virkelig savnet af os alle. Især Stoffer, han er begyndt
at plyndre juletræet
idag af bar kedsomhed. Han stjæler alle kuglerne og spiller bold med dem i
hele huset.
Han savner i hvert fald sin "storebror", han plejer at gøre det samme som
Salem. Når Salem
sover så sover Stoffer også, hvis Salem spiser så spiser Stoffer også o.s.v.
Nu skal han selv finde ud af hvad han har lyst til hvis ikke at han bruger
tiden
til at rende i hælene på mig hele dagen.
Men vi HÅBER at vi får Salem hjem i morgen.

Knus og spind fra Lisa og Stoffer

Fra : Eva Schmidt

Dato : 27-12-01 18:24

Hej Lisa

Krydser fingre for, at Salem er hjemme i morgen til glæde for både Stoffer
og jer!

Mvh Eva

Lisa K <lisa@juice.dk> skrev i en news:a0f7ka$1u7n$1@news.cybercity.dk...

Fra : Helle Andersen

Dato : 24-12-01 11:32

> [...]
> der kommer ingenting så vi tog til dyrelægen i morges.
> Han syntes at det lød foruroligende at Salem ikke kunne tisse og det blev

Sikke noget møg ! Jeg håber at Salem snart er
frisk, rask og fræk igen.

--
Helle
DeKatten: http://dekatten.dk

Fra : Lisa K

Dato : 25-12-01 12:00

Hej Helle og alle jer andre.

Håber at alle har haft en god juleaften, det har vi da trods
omstændighederne.
Vores dyrlæge ringede her til morgen og fortalte at Salem har det godt, han
er kælen og frisk.
Han har stadig et kateter siddende men da alting ser godt ud så tager de det
nok ud
i morgen. De vil så anbefale at han bliver på hospitalet til torsdag så de
kan se om
alting nu også fungerer igen.
Og det passede os meget godt da vi skal til julefrokost onsdag hos familien
og
derfor ikke kan være hjemme hos ham og holde øje.
Prisen huskede jeg endelig at spørge om og dyrlægen fortalte at indtil
videre
var regningen oppe på 1700.- og det koster ca. 400.- pr. døgn for
indlæggelsen så
på torsdag skal vi ca. af med 2500.- + den diætkost og foderskift som er
påkrævet
i hans tilfælde. Men det er da mindre end vi havde regnet med, og vi havde
nok skudt
lidt for højt med vilje. Så bliver man jo kun glædeligt overrasket når man
får regningen.
Dyrlægen kunne ikke sige om det skyldes at vi skiftede foder fra Hills til
Royal Canin men
han syntes at det lød mistænkeligt at problemet opstod en måned efter det
nye foder
blev "serveret" for dem.
Og det foder som de skal have fra nu af er nemlig Hills C/D som de har fået
før.
Dyrlægen sagde at statistikker viser at foder har en betydning men stadigvæk
kan man ikke
skære alle over en kam. Og sådan er det jo ofte.

Vi takker for alle hilsnerne og glæder os over at Salem snart kommer hjem
igen.

Hilsen Lisa og Stoffer.

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 26-12-01 12:08

> [...]
> indlæggelsen så
> på torsdag skal vi ca. af med 2500.- + den diætkost og foderskift som er
Ja, jeg troede også det ville løbe op i meget mere, så er det jo dejligt at
vide at en plads "kun" koster 400 kroner i døgnet, men jeg håber nu aldrig
det bliver nødvendigt for mine små missere

Det er dejligt at høre at det går bedre, og at Salem snart kommer hjem !!
Hvor gammel er han ? Og han er vel kastreret ?? Hvad har I givet ham af slik
? Jeg har hørt at tun og rejer er utrolig skidt og kan give
urinvejssten...... det er jo meget rart hvis jeg kan lære noget nyt Jeg
har selv en kastreret hankat som spiser aaaaalt og derfor vil jeg gerne lære
noget

Rodet.....ja, det tror jeg mailen blev, men i hvertfald hilser/miauver mine
små pus en hilsen til Salem

Mette, Robin, Electra og Sofie

Fra : Lisa K

Dato : 26-12-01 20:19

> [...]
Jeg
> har selv en kastreret hankat som spiser aaaaalt og derfor vil jeg gerne

Hej Mette.

Salem er ca. 2½ år gammel. Når jeg siger ca. er det fordi vi i sin tid
hentede ham på
samme dyrehospital, som han nu er indlagt på. Han var fundet uden
øremærkning eller halsbånd og
da dyrehospitalet fik ham ind, kasterede, vaccinerede og øremærkede ham
inden at han blev
solgt til os. Han var ellers billig dengang, kun 125.- for det hele, han
skulle så lige have vaccine nr. 2
men det var lige til at overkomme og siden har der ikke været noget i vejen
før nu.

Det er ikke fordi at vores katte får meget slik, ca. 1 gang hver anden md.
får de en lille smule tun.
En klump på størrelse med en femkrone, og det er slut fra nu af fordi netop
tun skulle være dårligt for kasterede katte.
Men for ca. 2 måneder siden skiftede vi fodermærke fra Hills til Royal Canin
og derefter har
Salem haft blærebetændelse og nu urinvejssten en måned efter. Så vi skifter
tilbage igen til Hills.
Ved samme lejlighed kan jeg udbyde ca. 5 kg. RC kattemad til hvem der gerne
vil have det.
Det skal være ganske gratis ( måske en lille legeting til misserne) men osse
en selvhenter, vi bor i Greve. Det er Royal Canin i den lyseblå
pose, den hedder light 38 eller sådan noget lign.
Mail til mig privat og du skal få adressen hertil.
Salem kommer forhåbentlig hjem i morgen eftermiddag men kun hvis han kan
tisse ubesværet uden
kateter, ellers skal det sættes tilbage igen. Vi krydser fingre herhjemme og
glæder os til at se ham igen.
Han er meget savnet, især af Stoffer som keder sig gudsjammerligt. Han er
lige i rø..... på mig hele tiden.

Kattespind tilbage til alle misserne fra Stoffer og Lisa

Fra : Mette B. Rahm

Dato : 26-12-01 21:36

> Det er ikke fordi at vores katte får meget slik, ca. 1 gang hver anden md.
> får de en lille smule tun.
> En klump på størrelse med en femkrone, og det er slut fra nu af fordi
netop

Ja, det er jo ikke meget... det er bare så trist :-/

> [...]
Canin
> og derefter har
> Salem haft blærebetændelse og nu urinvejssten en måned efter. Så vi

Hmmm, jeg bruger hovedsagligt RC - håber at mine katte tåler det fint. Men
skal jeg skifte mærke bliver det også til Hills eller Specifik

Tanker fra

Mette