Soundblaster Live! og WinXP...igen igen
Fra : Michael Olesen

Dato : 22-12-01 16:39

Hejsa

Ok, der er stadig problemer med ordentlig lydkvalitet med Soundblaster Live
og WinXP.
Der har her i NG været snakket om forskellige måder at løse problemet på,
men ingen af dem har hjulpet mig.
Mit motherboard er et ASUS K7M med et VIA chipset. Jeg kan forstå det er VIA
chipsettet som laver problemerne...
Jeg vil nu høre om der er andre gode forslag til at løse problemet på end de
forslag som har været diskuteret.
Jeg kunne selvfølgelig prøve at opdatere min BIOS (eneste jeg ikke har
prøvet), men det er jeg ikke meget for. Jeg har ikke prøvet sådan noget
før,og går det galt - ja så går det jo helt galt ! Så er det vist billigere
at købe et andet lydkort end et nyt motherboard.

/Michael

Fra : Chingachgook

Dato : 22-12-01 18:52

der r kommet nye via 4in1 drivers, de er nu winXP kopatible. Prøv dem....
Men de hjælper nok ikke
Du bliver nødt til at opdatere din BIOS. Only way 2 go m8...
Jeg har personligt flashet min BIOS _hver_ gang der er kommet en opdatering
til den, og jeg har endnu ikke løbet ind i problemer!!!
Du skal bare boote op, med en win9x bootdisk, have en anden diskette (eller
have den på en harddisk med FAT32 filsystem) klar med din bios, oxo opdatere
den......

/Chingachgook