Hvordan teste om modem har forbindelse til~
Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 15:56

Hej.
Hvordan tester jeg om mit modem har forbindelse til telefonnettet?
Jeg har kabel tv internet, så jeg kan ikke komme til at teste det med
opkaldsinternet...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-12-01 16:13

"Scorpio" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvordan tester jeg om mit modem har forbindelse til telefonnettet?
> Jeg har kabel tv internet, så jeg kan ikke komme til at teste det med
> opkaldsinternet...

hvad mener du helt??

Hvis jeg kalder op med ISDN ( jeg har også ADSL ) så switcher den barer over
på ISDN´en. og siger at der er forbindelse med 64 Kbit.

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 16:37

> hvad mener du helt??
>
> Hvis jeg kalder op med ISDN ( jeg har også ADSL ) så switcher den barer
over
> på ISDN´en. og siger at der er forbindelse med 64 Kbit.

Ved kabel tv internet skal man jo ikke ringe op til noget som man jo skal på
adsl.
Man er på lige så snart at man tænder computeren, det er faktisk en slags
netværk hvor man bare ikke kan se andre computere...
Men jeg vil ikke hen og bruge lidt penge ved opkaldsinternet for at teste
det.
For det kommer jo mindst til at koste 30 kr. og en masse arbejde og meget
mere bare hvis jeg ringer op én gang.
Så findes der ikke en måde at jeg kan teste om modemet har forbindelse til
telefonnettet?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-12-01 16:46

> [...]

> Man er på lige så snart at man tænder computeren, det er faktisk en slags
> netværk hvor man bare ikke kan se andre computere...

Det er det nu også i de fleste tilfælle med ADSL

> [...]
> mere bare hvis jeg ringer op én gang.
> Så findes der ikke en måde at jeg kan teste om modemet har forbindelse til

Altså du må forklare det lidt grundigere. Kan ikke se din baggrund i at se
om dit modem har tilslutning til telefonnettet..... Hvis du har Windows 98
eller ligende. kan du jo prøve "nummersender"

Eller du kan følge telefonledningen fra modemet, og hen til telefonstik.

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 17:22

> på
>
> Det er det nu også i de fleste tilfælle med ADSL

Hvad... Ved TDC BredBånd ADSL skal man da ringe op...
Eller er det kun ved NetExpress?

> Altså du må forklare det lidt grundigere. Kan ikke se din baggrund i at se
> om dit modem har tilslutning til telefonnettet..... Hvis du har Windows 98
> eller ligende. kan du jo prøve "nummersender"

Jeg bruger Windows XP Pro. og dér er der noget der hedder Phone Dialer.
Altså en udvidet version af den gamle Nummersender. Men det er jo på engelsk
og dér at alle mulige små lande koder og alt muligt. Så jeg ved overhovedet
ikke om det vil virke i danmark.
Men jeg har også Windows ME. Men der er gået mange ting galt. Én af dem er
at når jeg går ind i "Tilføj/Fjen Programmers" "Windows installation" tab.
Så kommer der en Rundll32.exe fejl og derefter at Rundll32.exe har foresaget
en fejl i Setupx.exe...
Så når jeg har svare ok eller hvad man nu skal gøre, så kommer der dér hvor
jeg skulle se listen over ting. Men den er helt tom...
Så jeg kan altså ikke bruge Windows Me til noget.
Men jeg har imidlertid downloadet programmet "Active Phone Server" fra
www.download.com som vidst nok er til dette formål.
Men det er jo også indviklet og er ikke engang sikkert at det virker i
danmark, så når jeg prøver at ringe op. Så står der: Could not open modem.
(eller noget i den stil)...

Hvad skal jeg så gøre?

> Eller du kan følge telefonledningen fra modemet, og hen til telefonstik.

Jeg VED at det er sat til telefon stikket. Men siden programmerne ikke
virker, vil jeg jo godt vide om det er i kablet mellem modem og telefonstik
at fejlen er. Eller om det er i modemet.
Computeren kan sagtens finde modemet og komunikere med det, men jeg kan jo
ikke ringe fra det.
Jeg vil da tro at det er et voice modem, det er i hvert fald til fax...
Der fulgte Bitware programmet med... (hvad enten det så er for et
program)...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Christopher A. F. To~

Dato : 22-12-01 17:34

<KLIP!>

Hej Du kan tjekke om du har forbindelse hvis du har svartone ligesom
en alm telefon. Svartonen kommer hvis man har tilkoblet højtalere
eller høretelefoner til sit modem, et modem kan også have indbygget
højtaler. Svartone er dog ikke altid nok til at få internet til at
virke via et modem...

Med venlig hilsen
Christopher Tomas

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 18:30

"Christopher A. F. Tomas" <mini_man@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> eller høretelefoner til sit modem, et modem kan også have indbygget
> højtaler. Svartone er dog ikke altid nok til at få internet til at

Det eneste at der er på mit modem er stikket til at sætte telefonstikket ind
i.

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Christopher A. F. To~

Dato : 22-12-01 18:59

On Sat, 22 Dec 2001 18:30:01 +0100, "Scorpio" <tbd@mailme.dk> wrote:

>Det eneste at der er på mit modem er stikket til at sætte telefonstikket ind
> [...]

Ok - kan du så høre i dine pc-højtalere når du kalder op, kommer der
klartone osv. ?

Det kan være at lyden på dit modem er slået fra.
Jeg vil skyde på at du kan få lyd på dit modm ved at gå ind i
kontrolpanelet/modem og finde en egenskab der omhandler lyd.

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 19:27

> [...]
> Jeg vil skyde på at du kan få lyd på dit modm ved at gå ind i
> kontrolpanelet/modem og finde en egenskab der omhandler lyd.

Der kommer jo bare den dér "Could not open modem" fejl.
Så jeg tror ikke at jeg på noget tidspunkt har kunnet høre noget.
Men der var noget der hed: "Speaker volume" som jeg kunne sætte til High.

Det skal lige siges at modemet er internt - så ved I det...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 18:40

> [...]
> eller høretelefoner til sit modem, et modem kan også have indbygget
> højtaler. Svartone er dog ikke altid nok til at få internet til at

Jeg har nu fået testet med en anden computer og deri var der jo så også et
andet modem.
Men den ledning at der går fra telefondåse i væggen til modemet virker så
fint nok.
Computeren kan godt finde modemet, så det må sidde rigtigt i PCI soklen.
Så det kan kun være selve modemet at der ikke virker. (hvilket det jo nok
gør)
Eller også er det det engelske software at jeg bruger som ikke er indstillet
rigtigt.
Hvordan skal sådan noget indstilles så?
Der er jo alt muligt med lokale tre eller andet cifrede numre som skal
skrives ind til hvis man skal ringe ud over lokalt.
Og det bruger man jo ikke i danmark.
Så hvad skal jeg så vælge?...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : John Gehrcke

Dato : 22-12-01 18:24

Man skal kun ringe op ved TDC Netexpress ATM ikke ved TDC Netexpress med
netkort .

Venlig hilsen
John Blom Gehrcke
john@jbg.dk

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 18:32

"John Gehrcke" <jgehrcke@post6.tele.dk> wrote in message
> Man skal kun ringe op ved TDC Netexpress ATM ikke ved TDC Netexpress med
> netkort .

Skal man på TDC BredBånd ADSL?
Og hvordan kan det være at man ikke skal med netkort og hvordan kan det være
at man SKAL man ATM?
Jeg har stadig ikke fattet helt hvad ATM er for noget... Er det ikke et
netkort eller noget?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Christopher A. F. To~

Dato : 22-12-01 19:00

On Sat, 22 Dec 2001 18:31:32 +0100, "Scorpio" <tbd@mailme.dk> wrote:

> [...]
>at man SKAL man ATM?
>Jeg har stadig ikke fattet helt hvad ATM er for noget... Er det ikke et

ATM er en anden netværksteknologi, på linie med f.eks. Token Ring. ATM
bruges vist nok på Tele Danmarks bærenet, hvis jeg husker helt
rigtigt...

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-12-01 19:43

On Sat, 22 Dec 2001 18:31:32 +0100, Scorpio wrote:

> Skal man på TDC BredBånd ADSL?

Nej.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Leony

Dato : 22-12-01 17:30

> [...]

> Hvordan tester jeg om mit modem har forbindelse til telefonnettet?
> Jeg har kabel tv internet, så jeg kan ikke komme til at teste det med

Hvad skal du med dial-up hvis du har kabelinternet Bare af nysgerrighed.
Gå ned på tanken eller telebutikken og hent en cd med gratis internet
abbonnement, så kan du teste. Det skriver du godt nok at du ikke vil, da det
kommer til at koste 30 kr. Det koster maks 1 minut + opkaldsafgift = 50 øre.
Skal man ikke have en internetudbyder for at kunne bruge sit modem?
Ellers så skal du prøve at ringe en vens computer op som også er dial-up og
se om der kan skabes forbindelse.

Leony

Fra : Scorpio

Dato : 22-12-01 18:36

"Leony" <leony@NOSPAMmailme.dk> wrote in message
> Hvad skal du med dial-up hvis du har kabelinternet Bare af
nysgerrighed.

Jeg vil bruge mit modem så jeg kan bruge min computer som telefon. Altså
ringe og modtage telefon opkald på den.

> Gå ned på tanken eller telebutikken og hent en cd med gratis internet
> abbonnement, så kan du teste.

Jeg har også et TeleDanmark NetBasis abonnement. Men jeg betaler ikke noget
for det og modtager ingen regning da jeg ikke bruger det til andet end at
have e-mail og nyhedsgrupper ved.

> Det skriver du godt nok at du ikke vil, da det
> kommer til at koste 30 kr. Det koster maks 1 minut + opkaldsafgift = 50
øre.

Husk lige at det også skal betales. Nu ved jeg ikke om det foregår med
girekort. For så kommer det nok til at koste mindst 8 kr. på posthuset.
Så skal udbyderen måske også have 25 kr. for at de gider at sende det
girokort til én.

> Skal man ikke have en internetudbyder for at kunne bruge sit modem?

Som sagt skal jeg ikke bruge det til internet...

> Ellers så skal du prøve at ringe en vens computer op som også er dial-up
og
> se om der kan skabes forbindelse.

Det må kunne testes anderledes...

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.StartLinket.dk

Fra : Carsten Keller

Dato : 23-12-01 11:35

"Scorpio" <tbd@mailme.dk> wrote in message
> Jeg har også et TeleDanmark NetBasis abonnement. Men jeg betaler ikke
noget
> for det og modtager ingen regning da jeg ikke bruger det til andet end at
> have e-mail og nyhedsgrupper ved.

NetBasis skal ikke betales direkte. Du betaler over telefonregningen, så
minutterne vil bare figurere derpå. Jeg bruger selv min NetBasis-opkobling
et par gange om året, og har aldrig set nogen regninger, så du kan trygt
ringe op til 16101.
Keller

Fra : Leony

Dato : 23-12-01 11:58

> [...]

noget
> for det og modtager ingen regning da jeg ikke bruger det til andet end at

Så kan du jo nemt teste om det virker. Bare lav en dial up forbindelse til
netbasis og hent din email med det. Så ved du om det virker. Det kunne jo
være en fordel at have en dial-up forbindelse. Tænk på at du er "afskåret"
fra omverdenen hvis dit kabelinternet lægger sig ned, så er det jo rart at
have en forbindelse der kan bruges så man kan tjekke mail osv.
Som Carsten skrev så bliver dit internetforbrug opkrævet over
telefonregningen. Hvis du har tele2 eller lignende skal du selvfølgelig bare
have et abonnement fra din respektive udbyder.

God Jul
Leony

Fra : Kenneth Kristensen

Dato : 02-01-02 14:21

Hvorfor ikke bare bruge hyperterm:
ATZ
OK
ATD=telefonnummer
Skidtet ringer op til "telefonnummer"
Så ved du at det virker.

--
/kenne

A trainstation is a place where trains stops.
A busstation is a place where buses stops.
On my desk I have a workstation.