512 MB moduler i i815EP boards
Fra : Rene Pedersen

Dato : 22-12-01 13:02

Kan det lade sig gøre at sætte et 512 MB RAM modul i et i815EP baseret
bundkort?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Freeloader

Dato : 22-12-01 17:05

Nej, 815 chipsættet tager kun op til 256 MB blokke

Fra : Rene Pedersen

Dato : 22-12-01 18:00

> Nej, 815 chipsættet tager kun op til 256 MB blokke

Ja, det mener jeg også, men i manualen til ASUS TUSL2-C og til MSI 815EPT
Pro står der at man kan smække 512 MB moduler i. Så jeg ville lige høre om
der var nogle der havde erfaringer med dette...?

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Freeloader

Dato : 22-12-01 23:47

> [...]
> Pro står der at man kan smække 512 MB moduler i. Så jeg ville lige høre om
> der var nogle der havde erfaringer med dette...?

Asus bruger med statsgaranti cut'nPaste teknikken med deres manualer. De har
bare hentet specs fra et andet bundkort og smækket det derover. Det samme
var tilfældet med mit gamle cusl2 board.

Fra : Rene Pedersen

Dato : 23-12-01 00:08

> [...]
> bare hentet specs fra et andet bundkort og smækket det derover. Det samme
> var tilfældet med mit gamle cusl2 board.

Ja, det tænkte jeg godt... øv.

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rasmus Ipsen

Dato : 28-12-01 01:30

Ja det er rigtig med fejlen i CUSL2-manualen. Men hvis man kører med
Win98/ME, understøtter det kun 512 MB i alt - så er 2X256 vel lige så godt
som 1x512. Det er først når man kører Win2K/XP, det er interessant med fx.
3X512 MB.