hotmail
Fra : Claus Frørup

Dato : 22-12-01 12:38

Er der nogen der ved hvordan man forhindrer browseren i at åbne
http://www.msn.dk/ når man logger ud fra Hotmail?
I mit tilfælde er det IE5,5 sp2
På hotmails hjælpeside står der blot at siden åbnes når man logger ud.
Der står intet om hvordan man undgår det.
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : CHRistian

Dato : 22-12-01 17:38

Claus Frørup <claus@froerup.dk>'s posting:

>Er der nogen der ved hvordan man forhindrer browseren i at åbne
>http://www.msn.dk/ når man logger ud fra Hotmail?
>I mit tilfælde er det IE5,5 sp2

Du skal *lige før* du logger ud både slå JavaScript og 'automatisk
omdirigering' fra, hvis det altså er muligt i din browser[1]. Lidt
omstændigt måske.

[1] Det er det fx i Opera 6

--
Prøv dog en webbrowser... http://opera.no
Hvorfor? /Derfor/: http://www.searchengineworld.com/opera/faceoff.htm

http://browserwatch.internet.com/stats/stats.html

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-12-01 18:27

Isang tao pinangalanan CHRistian nagsulat :

>Claus Frørup <claus@froerup.dk>'s posting:

>Du skal *lige før* du logger ud både slå JavaScript og 'automatisk
>omdirigering' fra, hvis det altså er muligt i din browser[1]. Lidt
>omstændigt måske.

Jeg kan godt slå Javascripts fra, men det er ikke lige sagen da jeg
derved mister muligheden for at se andre sider der benytter sig af java.
Automatisk omdirrigering kan ike slås fra i IE 5,5

Jeg benytter mig af Webwasher.
I webwasher kan man aktivere et filter der deaktiverer scripts der
startes ved lukning af en side.
Jeg har skrevet til webwashers helpdesk om problemet og afventer svar
derfra.

Fra : CHRistian

Dato : 22-12-01 19:03

Claus Frørup <claus@froerup.dk>'s posting:

---klip: ej msn.dk ved udlog af hotmail---
>Jeg kan godt slå Javascripts fra, men det er ikke lige sagen da jeg
>derved mister muligheden for at se andre sider der benytter sig af java.

Du skal så bare slå det til igen (javaScript, ikke selve Java), når
du er færdig. Det var netop dette, der måske var lidt omstændigt.

>I webwasher kan man aktivere et filter der deaktiverer scripts der
>startes ved lukning af en side.

Det er ikke nok i dette tilfælde. Selvom javascipt-understøttelsen
fx er fjernet helt, så er der stadig en alm. HTML-omdirigering på
siden. Jeg ved så ikke, om det program kan hindre dette, nu når din
browser ikke selv kan.

En anden løsning kan være at lave en hosts-fil
(http://www.accs-net.com/hosts/), der fx lyder:
193.69.116.2 www.msn.dk # her vil der bliver gået til opera.com i
stedet, men andet kan også bruges.

Her med denne løsning behøver du ikke at slå JavaScript m.v. fra,
men så skal du så være opmærksom på, at du vil få problemer, hvis du
ellers vil gå til www.msn.dk -- det kan du nemlig ikke. Her bliver
du så nødt til at skrive "207.46.28.136" i adressefeltet og ikke
"www.msn.dk"

Fra : Claus Frørup

Dato : 22-12-01 19:52

Isang tao pinangalanan CHRistian nagsulat :

klip
>Du skal så bare slå det til igen (javaScript, ikke selve Java), når
>du er færdig. Det var netop dette, der måske var lidt omstændigt.

Ok, så så får jeg samme resultat ved at trykke på stopknappen et par
gange

> [...]
>fx er fjernet helt, så er der stadig en alm. HTML-omdirigering på
>siden. Jeg ved så ikke, om det program kan hindre dette, nu når din

Jeg venter lige og hører hvad webwasher siger til problemet.

klip <En anden løsning>

den er måske lidt bedre, jeg kan jo bare rette genvejen.