kan ikke slukke pc
Fra : anders larsen

Dato : 22-12-01 10:28

Hej og God Jul
Er der en som ville hjælpe mig med et lille problem, efter jeg har updateret
min pentium 3, 550 fra Zitech, fra win 98 til XP prof. kan jeg ikke bruge
afbryderknappen på maskinen, programmet lukker fint ned og siger nu kan du
slukke maskinen, men det bliver altså på stikkontakten, det kan vel ikke
være rigtigt?
Ps. XP er ganske god men inden I køber, se efter om i har diskplads nok, og
om XP`en understøtter den hardwear og softwear i har Jeres pc`er.
Jeg har desværre nogle ting som jeg måtte undvære.
hilsen
Anders
Godt Nytår

Fra : Torben Nielsen

Dato : 22-12-01 13:03

> [...]
> slukke maskinen, men det bliver altså på stikkontakten, det kan vel ikke

Havde selv samme problem med win2k, viste sig at der i BIOS var en
indstilling der bestemte afbryderknappens funktion, man kunne mellem
"Soft-off" og "Suspend", ved at vælge "Soft-off" kunne jeg bruge
afbryderknappen igen.

Mvh

Torben

Fra : anders larsen

Dato : 22-12-01 18:12

Hej
Det virkede desværre ikke, da jeg ikke har den funktion i bios´en.
Men det var da en forsøg værd!!!
Er der andre der har et foreslag???
Hilsen Anders

Fra : Leony

Dato : 22-12-01 18:23

"anders larsen" <aol@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> slukke maskinen, men det bliver altså på stikkontakten, det kan vel ikke

Kontrolpanel->strømstyring->enable APM (advanced power management)
Det skulle vist hjælpe på det.

Leony

Fra : anders larsen

Dato : 22-12-01 20:32