Problem: Blue Screen Of Death ved stor har~
Fra : Søren Søby

Dato : 22-12-01 03:23

Hej allesammen.

Jeg har et meget underligt problem som er ved at drive mig til vanvid.

Problemet er:
"Blue screen of death" med beskeden:
PAGEFAULT_IN_NONPAGED_AREA
0x00000024 (0x001902f8, 0xf7adf910, 0xf7adf610, 0xf756ebc3)

Problemet optræder HVER ENESTE GANG jeg...
...kopierer en stor fil på 450 MB (eller større) fra et drev til et
andet.
...kopierer mange små filer fra et drev til et andet.

Her er nogle informationer som du sikkert skal bruge for at kunne hjælpe
mig:

OS: Windows XP Pro.

CPU: AMD Duron 700MHz
Motherboard: ChainTech med VIA Chipset
RAM: 384 MB SDRAM PC-133

Harddisk 1: WD 20GB, Ultra-DMA mode 4 (ATA66), Primary Master, forbundet med
80 pin fladkabel
Harddisk 2: IBM 10GB, Ultra-DMA mode 2 (ATA33), Primary Slave, forbundet med
80 pin fladkabel

På forhånd, tak for hjælpen.

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-12-01 08:26

Søren Søby says in dk.edb.hardware:

[Snip]

> [...]
> andet.
> ...kopierer mange små filer fra et drev til et andet.

Det kunne lyde som et varmeproblem når harddiskene belastes.
Prøv at åbne kabinettet, sæt en almindelig ventilator til at
blæse hen over harddiskene og lav din test igen.
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Søren Søby

Dato : 22-12-01 09:51

Hej Toke.

Tak for dit svar. Det hjælper desværre ikke at køle diskene.
Der er ca. 5 cm mellem diskene og selvom jeg benytter en "stue-ventilator"
så opstår problemet stadigvæk.

Har du andre forslag til hvad jeg kan gøre?

Med venlig hilsen
- Søren Søby

Fra : Isaack Rasmussen

Dato : 22-12-01 10:12

Måske rimelig offshot, men har du et Soundblaster Live kort - prøv at tage
den ud,

Isaack

Fra : Søren Søby

Dato : 22-12-01 15:03

Hej Isaack

Mange tak for dit "offshot". Det virkede!

Nu skal jeg ind på Creatives hjemmeside og se hvordan jeg kan få SB Live til
at spille sammen med XP. Det må jo kunne lade sig gøre

God jul og godt nytår
- Søren Søby

Fra : F.Larsen

Dato : 22-12-01 18:12

Nu lyder det som om du har fået løst problemet, men jeg vil dog bidrage med min
genvordigheder med samme fejlmeddelse. Det viste sig at være en defekt RAM blok.
Fejlen var periodisk og selv om jeg havde køre memtest86 adskillige gange så
lykkedes det mig først at fange den på frisk gerning efter ca 3 uger...

Som dig, opstod fejlen typisk ved kopiering eller installation af programmer...

mem programmet kan hentes her:
http://www.teresaudio.com/memtest86/

--
Flemming
Støjdæmp din PC: http://hjem.get2net.dk/Quake2/Zalman/index.htm

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 22-12-01 10:24

Søren Søby says in dk.edb.hardware:
> Tak for dit svar. Det hjælper desværre ikke at køle diskene.
> Der er ca. 5 cm mellem diskene og selvom jeg benytter en "stue-ventilator"
> så opstår problemet stadigvæk.

Alternativt bud fundet andetsteds: Kører du med ZoneAlarm? I så
fald så prøv at afinstallere programmet, genstart og udfør test.

54maetss9060qrrbll1i5vckkcnt3affqf%404ax.com >
--
Toke Eskildsen <URL:http://www.daimi.au.dk/~darkwing/>

Fra : Søren Søby

Dato : 22-12-01 15:05

God jul og godt nytår
- Søren Søby

Fra : Simon...

Dato : 22-12-01 11:00

Hej jeg har haft samme problem under win2k pro.
jeg skiftede til NTFS og så ikke skyggen af problemet bagefter (mine diske
er foresten kølet med
sådan en smart fætter man kan sætte under disken med en blæser i... koster
100kr og larmer som
et S-tog :)

mvh.Simon

Fra : Søren Søby

Dato : 22-12-01 15:06

God jul og godt nytår
- Søren Søby

Fra : Butch

Dato : 22-12-01 11:53

> OS: Windows XP Pro.
>
> CPU: AMD Duron 700MHz
> Motherboard: ChainTech med VIA Chipset
> RAM: 384 MB SDRAM PC-133

Hej
Prøv at installere de nye VIA 4 in 1 driver. De skulle angiveligt hjælpe på
disk fejl med VIA chipsæt og win XP.

/Butch

Fra : Søren Søby

Dato : 22-12-01 15:06