Ftp script
Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 22-12-01 01:18

Jeg sidder og roder med at lave et script, som kan læse alle filnavnene på
en ftp server, for derefter, at sætte dem i en database.

Det med databasen, kan jeg godt finde ud af. Det er det andet, som driller.

Jeg har kigget på ftp funktionerne i manualen, bla. ftp_rawlist og
ftp_nlist Jeg har også kigget lidt på nogle af de færdige ftp-klienter, man
kan finde på nettet. Er der ikke nogle, som kan hjælpe mig lidt. Jeg er
rimlig lost lige nu.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Morten Poulsen

Dato : 22-12-01 16:48

In article <yiQU7.3393$Zm5.229728@news000.worldonline.dk>, "Esben Skov
Pedersen" <kingesben@12move.dk> wrote:
> Jeg sidder og roder med at lave et script, som kan læse alle filnavnene
> på en ftp server, for derefter, at sætte dem i en database.

_Skal_ det vaere PHP? Hvis ikke, saa har jeg skrevet en crawler i C som
ogsaa godt kan gamme i en MySQL-database, som du sa godt maa faa en kopi
af.

mvh
Morten

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 22-12-01 18:10

Lyder interessent. Gidder du poste sourcen?

mvh
Andreas Hjordt

Fra : Morten Poulsen

Dato : 22-12-01 18:24

In article <3c24be73$0$55617$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Andreas
Hjordt" <ahj@spamoff_trition.dk> wrote:
> Lyder interessent. Gidder du poste sourcen?

Ja, desvaerre har jeg den ikke her, saa du kommer til at vente lidt (en
dag eller to).

mvh
Morten

--
Morten Poulsen <morten@flug.dk>
http://cobalt.certus.dk/~mortenp/

Thus spake the master programmer: "Let the programmers be many and the
managers few -- then all will be productive."

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 23-12-01 05:59

Jeg venter :)

Fra : Morten Poulsen

Dato : 23-12-01 20:59

In article <3c2564b5$0$94875$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, "Andreas
Hjordt" <ahj@spamoff_trition.dk> wrote:
> Jeg venter :)

Saa er den oppe paa
http://cobalt.certus.dk/~mortenp/files/crawler.c (slamkode)
http://cobalt.certus.dk/~mortenp/files/ftpindex.sql (database)

Du skal ioevrigt bruge libmysqlclient.

mvh
Morten

Fra : Andreas Hjordt

Dato : 24-12-01 09:23

Takker den vil jeg kigge lidt på.

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 22-12-01 19:25

> [...]

> _Skal_ det vaere PHP? Hvis ikke, saa har jeg skrevet en crawler i C som
> ogsaa godt kan gamme i en MySQL-database, som du sa godt maa faa en kopi

Ok. Nu har jeg aldrig prøvet at programmere i C. Kan det køre under både
linux og windows. Det kommer måske an på hvordan programmet er skrevet

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Morten Poulsen

Dato : 22-12-01 19:34

In article <8e4V7.2061$aS.309984@news010.worldonline.dk>, "Esben Skov
Pedersen" <kingesben@12move.dk> wrote:
> Ok. Nu har jeg aldrig prøvet at programmere i C. Kan det køre under både
> linux og windows. Det kommer måske an på hvordan programmet er skrevet

Det kan ihvertfald koere under Linux og FreeBSD. Det skulle kunne koere
paa alle platforme der holder sig til POSIX-specifikationerne, men jeg ved
ikke om det stadig kan koere paa Windows, da jeg ikke har en Windows at
proeve det paa. En tidlig version kunne (med CygWin).

Jeg beklager hvis vi er ved at komme lidt OT for denne NG.

mvh
Morten

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-12-01 16:58

"Esben Skov Pedersen" <kingesben@12move.dk> wrote in message
> Jeg har kigget på ftp funktionerne i manualen, bla. ftp_rawlist og
> ftp_nlist

Jeg har ikke selv kigget på de funktioner, men det lyder meget rigtigt.
Altså, du har fundet FTP-funktionerne i manualen. Godt, så er du kommet
langt allerede.

> Er der ikke nogle, som kan hjælpe mig lidt. Jeg er
> rimlig lost lige nu.

Tjoeh, hvad er dit problem?

Er der noget i manualen du ikke forstår?
Eller er der bare en funktion du ikke kan få til at virke?
Eller.. ?

--
Mvh.

Niels Andersen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 22-12-01 18:56

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> wrote in news:S32V7.3545
$Zm5.255166@news000.worldonline.dk:

> Tjoeh, hvad er dit problem?

Jeg kan ikke få den til at vise filerne i mappen, og undermapperne.

> Er der noget i manualen du ikke forstår?
> Eller er der bare en funktion du ikke kan få til at virke?

Jeg er tvivl om hvordan man får den til at læse alle filnavne på en ftp-
server. Jeg mener med under mapper og så videre, og hvordan ved den hvad der
er en mappe. ftp_rawlist filer hele fillisten, og ftp_nlist viser kun
filnavne

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Henrik Hansen

Dato : 22-12-01 19:33

> [...]

> er en mappe. ftp_rawlist filer hele fillisten, og ftp_nlist viser kun

jeg har lavet lidt af et hack der indexerer en ftp server rekkursivt
og dumper det i en fil, ved ikke hvor godt det fungerer, men det
fungerer, kan måske give dig en ide til at lave det bedre, du kan
finde det here:

http://fsck.dk/downloads/ftpindexer.txt

og jeg sagde hack ;)

--
Henrik Hansen

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-12-01 01:35

Henrik Hansen <hh@fsck.dk> wrote in news:873d23jeaa.fsf@server.server:

> [...]
> og dumper det i en fil, ved ikke hvor godt det fungerer, men det
> fungerer, kan måske give dig en ide til at lave det bedre, du kan

Det ser ud som noget jeg godt kan bruge, hvis jeg kan få det til at virke.
Den kommer med fejlmeddelsen:

Warning: Variable passed to each() is not an array or object in D:\cgi-bin
\ftpsearch\ftphack.php on line 28

Har du fået den, og ved du hvorfor det ikke virker. Det kan logge ind på min
ftp-server. Der kommer bare ikke noget output.

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Esben Skov Pedersen

Dato : 23-12-01 10:06

> [...]

\ftpsearch\ftphack.php on line 28

Har du fået den, og ved du hvorfor det ikke virker. Det kan logge ind på min
ftp-server. Der kommer en tom textfil. Ved du hvordan jeg får noget data i
textfilen?

--
Med venlig hilsen Esben

Fra : Henrik Hansen

Dato : 23-12-01 18:49

> [...]

> Den kommer med fejlmeddelsen:
>
> Warning: Variable passed to each() is not an array or object in D:\cgi-bin

hmm er du sikker på der er nogle filer i det dir du prøvet at
indexere? kan være derfor.

> Har du fået den, og ved du hvorfor det ikke virker. Det kan logge ind på min
> ftp-server. Der kommer en tom textfil. Ved du hvordan jeg får noget data i
> textfilen?

ja den virker fjong på sunsite's ftp server du kan jo prøve den.

--
Henrik Hansen