imb hd??
Fra : poppe

Dato : 22-12-01 00:05

jeg har nu fået lavet mit kabinet så lydløs at deet eneste jeg kan høre er
mine ibm diske, som kommer med en meget metalisk hyletone, ikke særlig høj,
men nok til at det er træls

hvad kan jeg gøre ved det??
vil ikke til at lege med elestikker, for jeg flytter den meget!!

--
Dennis
Randers

Fra : Leony

Dato : 22-12-01 15:53

"poppe" <poppe@adsl.dk> skrev i en meddelelse

> hvad kan jeg gøre ved det??
> vil ikke til at lege med elestikker, for jeg flytter den meget!!

En mulighed kunne være:
http://www.silentpc.nl/prod04.htm

Leony

Fra : Søren Friis

Dato : 22-12-01 17:10

Bedre kendt som "harddisk kogeren" eller "harddisk dræberen".
Harddisken bliver afsindig varm inde i sådan en sag, og det har den ikke
godt af.
Det kan måske lige gå med en 5400 RPM disk, men ikke med en 7200!

Studiedata sælger nogen harddisk rammer, som fjerner mekanisk resonans.
www.studiedata.dk

/sf

Fra : Leony

Dato : 22-12-01 17:35

"Søren Friis" <soren@friis.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> godt af.
> Det kan måske lige gå med en 5400 RPM disk, men ikke med en 7200!

Har læst flere test hvor dette har været deres største bekymring, men den er
blevet gjort til skamme må de indrømme efter testen. Men det er vel op til
ens definition af varmet, meget varmt og for varmt.

> Studiedata sælger nogen harddisk rammer, som fjerner mekanisk resonans.
> www.studiedata.dk

http://www.studiedata.dk/product.asp?product=94&page=1
Hvis det er disse du tænker så duer de vist ikke der blev jo skrevet at
elastikker ikke kunne bruges da compen skulle flyttes meget.

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 22-12-01 17:24

On Sat, 22 Dec 2001 00:05:26 +0100, "poppe" <poppe@adsl.dk> wrote:

> [...]
>men nok til at det er træls
>
>hvad kan jeg gøre ved det??
>vil ikke til at lege med elestikker, for jeg flytter den meget!!

Hvad så med at lege med noget skuffeværk?
Mvh Janko

Fra : Martin Bangsø

Dato : 22-12-01 17:33

On Sat, 22 Dec 2001 00:05:26 +0100, poppe wrote:

> [...]
> men nok til at det er træls
> hvad kan jeg gøre ved det??
> vil ikke til at lege med elestikker, for jeg flytter den meget!!

Du kan nu roligt lave "elastik-tricket" - jeg har gjort det med min,
og diskene flytter sig ikke en millimeter under transport af
computeren. Iøvrigt fjerner elestikkerne ikke hyletonen, men kun lyden
af læsehovederne og den resonnans du kan høre derfra. Der er iøvrigt
også nogle, der melder om varmeproblemer, når HD'en er ophængt i
elastikker. Min disk blev for varm da den kom op at hænge - dette kan
dog afhjælpes med bedre ventilation i kabinettet.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b

Fra : poppe

Dato : 22-12-01 18:42

der er ingen lyd fra læsehoved, det har jeg fjernet, men en hyletone, som
ikke er til at holde ud!!
lidt ireterende, når det er det eneste der larmer!!

--
Dennis
Randers