hvorfor virker ram ikke?
Fra : knud

Dato : 21-12-01 21:08

Hej jeg har et spørgsmål angående ram til min pc. Jeg har idag købt 128 mb
ram til min ca 3 år gamle pc. Jeg fik at vide, at jeg skulle have 133 mhz
ram, men da jeg proppede det i maskinen ville min pc ikke kendes ved det.
Dem i forretningen kan ikke forstå det, og det kan jeg heller ikke, men jeg
tror ikke der bliver jul hos mig, før jeg finder ud af hvorfor?

Kan i hjælpe mig?

min computer er en 300 mhz, intel celeron processor, jeg kender desværre
ikke til mit bundkort, som ekspedienten måske mente var årsagen til at
ram'men ikke ville fungere

Fra : HELMUTH

Dato : 21-12-01 22:36

Det lyder til at dem i din forretning er nogle åreknuder.
Da du købte din computer, kom den sikkert med 100 mhz ram.
Det er ikke alle motherboards der understøtter nyere ramtyper, og nogle kan
heller ikke lide, at man blander dem (selv om de skulle være
bagudkompatible).
Her lidt løsningsforslag:
1. Prøv at flå dine gamle ram ud af maskinen og se om den kan køre med kun
det nye modul (husk at sætte det nye modul i der hvor det gamle sad).
Virker det kan du sætte det gamle modul i ved siden af (det nye modul sidder
altså i det første slot og det gamle i det andet.)
Hvis det virker, er alt fint, men hvis ikke, så se lige hvad der stå på dit
motherboard (producent, type og evt. serienummer/rev. nr)
Gå ind på producentens hjemmeside og hent en opdateret bios, da det ofte kan
løse problemet.
(har du ikke prøvet det før, bør du nog lige få lidt hjælp !)

mvh Helmuth

Fra : Total Chaos

Dato : 21-12-01 22:43

Fri, 21 Dec 2001 22:35:42 +0100, havde "HELMUTH" <helmuth@rame24.dk>
gang i hammer og mejsel og efter endt arbejde, viste stentavlen:

>Det lyder til at dem i din forretning er nogle åreknuder.
>Da du købte din computer, kom den sikkert med 100 mhz ram.
Jeg troede at Celeron brugte 66 MHz RAM......but never mind.
- - -
Total Chaos

-The Face Means Nothing But I'll Never Forget The Tits-