Billig ægte kunst søges
Fra : Klaus Thorup

Dato : 21-12-01 18:35

Jeg går og overvejer at købe nogle ægte malerier til at pryde mine vægge
frem for tamme reproduktioner. Jeg har tidligere hørt om billige gallerier
for ukendte kunstnere, men har svært ved at finde dem. Jeg er både
interesseret i internet- og 'rigtige' adresser.

Jeg har set nethinden.com. Er der flere lignende??

Mvh Klaus

Fra : max

Dato : 22-12-01 00:02

"Klaus Thorup" <kthorup@mail.dk> wrote in message
> [...]
> interesseret i internet- og 'rigtige' adresser.
>
> Jeg har set nethinden.com. Er der flere lignende??

Hej Klaus, det er faktisk ikke så svært - jubii, yahoo, google etc etc. Søg
evt på billedkunst, malerier, kunst, kunstnere etc etc.. Du får nok at kigge
på.. Og måske falder du over noget du må eje, men billigt er jo relativt..
Hvis du er villig til at spendere et par tusinde mere end for en "tam
reproduktion" kan du hurtigt fylde dine vægge.. Men kunst skal ses i
virkligheden, så det bedste er at gå på udstilliger det er gratis og
lærerigt, kunsthandlere er generelt meget flinke mennesker, der gerne vil
hjælpe een igang med gode råd.
Dansk Galleri Sammenslutning har en hjemmeside med adresser og links til
mange af medlemmerne www.danskgalleri.dk .

mvh max

Fra : Steen Andersen

Dato : 22-12-01 19:35

"Klaus Thorup" <kthorup@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> interesseret i internet- og 'rigtige' adresser.
>
> Jeg har set nethinden.com. Er der flere lignende??

Jeg kan anbefale http://www.starving-artistz.dk/

mvh Steen

Fra : Klaus Thorup

Dato : 02-01-02 17:38

> Jeg kan anbefale http://www.starving-artistz.dk/
>
> mvh Steen

Det var lige, hvad jeg søgte. Tak for det.

Mvh Klaus

Fra : Sim

Dato : 27-12-01 18:03

Hej klaus T
Her er en adresse.
http://www.starving-artistz.dk/
Ligger på Elmegade 17 i København. Her er meget godt, meget nytænkning og
kreativitet.
mvh Sim

Fra : Sim

Dato : 28-12-01 18:12

Forøvrigt: Hvad mener du med "ægte kunst" ???
Hvornår er kunsten uægte?
Er kunst mere legitim når den koster meget?
Hvad er det for en slags kunst du tænker på at købe? Fotokunst, måske?
Maleri, vægskulpturer?
-sim

Fra : Klaus Thorup

Dato : 02-01-02 17:17

"Sim" <sim@ox.dk> wrote in message

> Forøvrigt: Hvad mener du med "ægte kunst" ???

Jeg mener original kunst. Dvs. ikke reproduktioner.

> Hvornår er kunsten uægte?

Når den er massefremstillet og kopieret. Føler jeg. Men jeg ejer selv flere
og er glad for dem.

> Er kunst mere legitim når den koster meget?

Bestemt ikke. Det er netop derfor jeg leder efter billige værker.

> Hvad er det for en slags kunst du tænker på at købe? Fotokunst, måske?

Først og fremmest malerier. Men muligvis også skulpturer eller fotokunst.

Med venlig hilsen Klaus

Fra : max

Dato : 02-01-02 19:08

> Jeg mener original kunst. Dvs. ikke reproduktioner.

Du har brug for hjælp.. Lån evt. bøger på biblioteket..!

> Når den er massefremstillet og kopieret. Føler jeg. Men jeg ejer selv
flere
> og er glad for dem.

Jamn så har du jo ikke behov for "kunst"..!

> Bestemt ikke. Det er netop derfor jeg leder efter billige værker.

Besøg flere museer og gallerier - det er billigt eller gratis...!

> Først og fremmest malerier. Men muligvis også skulpturer eller fotokunst.
>
> Med venlig hilsen Klaus

max

Fra : Klaus Thorup

Dato : 07-01-02 17:12

Spænd hjelmen, Max!

Måske har jeg forvirret ord som reproduktion og plakatkopi, men er det ikke
ligegyldigt, når gruppen udemærket forstår mit spørgsmål??

[snip]
Men kunst skal ses i
virkligheden, så det bedste er at gå på udstilliger det er gratis og
lærerigt...
[snip]

Jeg går ofte på museer. Jeg bor bl.a. tæt på Louisiana. Men hvorfor skal
kunsten udelukkende ses dér? Jeg er interesseret i at købe kunst, der kan
udsmykke mit hjem samtidigt med at jeg kan nyde det og fordybe mig i det. Og
der er da en virkelighed udenfor gallerier og museer, ikke? Jeg er samtidigt
studerende så jeg kan ikke betale flere tusinde kroner for det kunststykker.
Og tilsynelande er det faktisk muligt at erhverve sig kunst under 1000 kr.
Og det er jeg blevet opmærksom på takket være nyhedsgruppen.

Det kan godt være, at du har en fantastisk viden indenfor kunstverdenen, men
du behøver da ikke opføre dig så overlegent, vel??

Klaus

Fra : max

Dato : 07-01-02 21:22

> Spænd hjelmen, Max!

hvorfor det..?
- vil du danse..!

> Måske har jeg forvirret ord som reproduktion og plakatkopi, men er det
ikke
> ligegyldigt, når gruppen udemærket forstår mit spørgsmål??

Du har misforstået - du har sikkert helt check på terminologien, det er bare
mig der lider af hæmorider og udtrykket "ægte" - ja noget med grønne
grise...

> [...]
men
> du behøver da ikke opføre dig så overlegent, vel??

Jeg syns du er en heldig mand Klaus, Louisiana er et dejligt sted - er deres
cafeteria bleve bedre..? Måske har den nye museums direktør fjernet de
kedelige ostemadder.. Nå - men ellers troede jeg bare jeg gav dig et par tip
og nogle links du ville kunne bruge til noget, der var bla. en del
gallerier, som hvis du en dag får tid, vil se også sælger kunst til
studerende, små penge og afbetaling, men det finder man jo ikke ud af hvis
man ikke tør stikke næsen inden for og sige hej..
Men hvis du hellere vil se billederne på skærmen :
http://dk.dir.yahoo.com/Kunst_og_kultur/Visuel_kunst/Billedkunst/Kunstnere/
mvh max

Fra : DSR Scandinavia

Dato : 08-01-02 20:40

Hej,

må jeg anbefale http://www.adventure-shop.dk,
her finder du seværdig org. kunst i Galleri KUNSTFINDER
til yderst rimelige priser !

mv.h.
Gottlieb

Fra : Kenneth Bergmann