HJÆÆÆLP PLEASE .. A7V KT133 BIOS opgraderi~
Fra : Flemming Christensen

Dato : 21-12-01 16:02

Jeg er totalt på den !!!

Har 2 harddiske med win98 boot på den ene og win2000 boot på den anden.
Win98 disken sidder på alm. IDE kanal, men win2000 disken sidder på Ultra
DMA kanalen.

Efter at jeg flashede BIOS'en fra v. 1004 til v.1009 kan systemet under
boot ikke se nogen disk på Ultra100 DMA kanalen og starter derfor ikke
Ultra100
DMA BIOS op. Når den ikke gør det, så vil win2000 ikke starte op, fordi
systemet jo på det tidspunkt ikke kan se harddisken.

Har i mellemtiden opgraderet BIOS til v.1010-01a (beta) hvilket ikke gjorde
nogen forskel.

Hvis jeg booter med Win98 kan systemet godt se disken (dvs. den FAT
partition der er på den)

Har næsten prøvet at ændre i alle settings i CMOS .. uden held.
Ved opstart står systemet et øjeblik og leder efter en Ultra DMA enhed
hvorefter den siger at der ikke er nogen, og fortsætter.

HVAD KAN JEG GØRE.

Fra : Thomas Bowers

Dato : 21-12-01 17:55

"Flemming Christensen" <fch@nettaxi.com> wrote in message
> [...]
> Ved opstart står systemet et øjeblik og leder efter en Ultra DMA enhed
> hvorefter den siger at der ikke er nogen, og fortsætter.

Undre mig lidt over at den pludselig ikke virker efter en upgrade......
Men prøv at starte W2K op med HD'en på ATA66 (secondary master) og
installere highpoint controlleren når du er inde i w2k.
Derefter sætter du hd'en over på ATA100 igen og vupti

Det er det jeg plejer at gøre......

Hilsen Thomas

Fra : Thomas Bowers

Dato : 21-12-01 17:58

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message

> [...]
> installere highpoint controlleren når du er inde i w2k.
> Derefter sætter du hd'en over på ATA100 igen og vupti

Btw. så nu jeg tænker over det (lang tid siden jeg har rodet A7V133), har du
så flashet bios med en indbygget HP370 controller ?

Fra : Ove Kristensen

Dato : 21-12-01 21:33

"Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message

Jeg har lige været inde og se på Asus Taiwan side, og er du sikker på, at du
har opgraderet med den rigtige bios, efter hvad jeg kan se, så skal et A7V
133 opgraderes med en bios der hedder - øjeblik jeg går lige ud og kigger -
jo den skal hedde avu1007.zip - og det er den jeg bruger til mit a7v 133
Asus board.

Med venlig hilsen
Ove K.

Fra : Flemming Christensen

Dato : 23-12-01 19:06

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> wrote in message

> [...]
kigger -
> jo den skal hedde avu1007.zip - og det er den jeg bruger til mit a7v 133

Hej Ove

Jeg har også lige været på Asus hjemmeside .. igen igen
I følge den så er den seneste stable BIOS version til Asus A7V KT133:
a7v1009.zip

Den fil du omtaler er til A7V KT133A chipset.

mvh
Flemming

Fra : Flemming Christensen

Dato : 23-12-01 19:09

> [...]
du
> så flashet bios med en indbygget HP370 controller ?

Hej Thomas

Endnu engang har jeg desværre ikke en anelse om hvad du spørger om
Hvad er en HP370 Controller ?

Hilsen Flemming

Fra : Flemming Christensen

Dato : 23-12-01 19:08

> [...]
> installere highpoint controlleren når du er inde i w2k.
> Derefter sætter du hd'en over på ATA100 igen og vupti

Jeg undrede mig skam også ... meget :)

Hvad er "highpoint controlleren" ?

Hilsen Flemming

Fra : Thomas Bowers

Dato : 23-12-01 20:37

> "Thomas Bowers" <Bowers@ostervold.dk> wrote in message

> Ultra

> Jeg undrede mig skam også ... meget :)
>
> Hvad er "highpoint controlleren" ?
>
> Hilsen Flemming

HP370 også kaldet (H)igh(P)oint controlleren kan ikke bruges når man skal
installere w2k. (det er muligt den hedder Promise Ultra100 controller på
Asus) Men det er en controller der styrer dine harddiske.

Så derfor skal man sætte HD over på ATA66 controlleren for at windows kan
finde harddisken (ja pisse besværligt
Når du er i windows installere du controlleren (kan hentes her :
www.asus.com.tw/download/mbdriver/mb-ide.htm#i2 )

Hilsen Thomas