formatering under windows XP
Fra : højland

Dato : 21-12-01 15:49

Hej alle,
Jeg kan ikke formatere min harddisk.Er der nogen der kan fortælle mig
hvorfor. Jeg bruger windows XP.Når jeg taster i DOS:

C:\>Format c:

Filsystemtypen er NTFS.
Får jeg denne besked
ADVARSEL: ALLE DATA PÅ HARDDISKEN
DREV C: VIL GÅ TABT!
Skal formateringen fortsættes? (J/N) J
Kontrollerer 10001 MB

Når jeg svarer Ja, få jeg følgende besked:

Format kan ikke køres, fordi diskenheden bruges af en anden
proces. Format kan køres, hvis diskenheden kobles fra først.
ALLE ÅBNE HANDLES TIL DENNE DISKENHED BLIVER UGYLDIGE.
Skal frakobling af enheden gennemtvinges? (J/N) J
Drevet kan ikke låses. Diskenheden er stadig i brug.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe.

Tak in advance

Fra : Henrik Skjærbæk

Dato : 21-12-01 16:19

"højland" <jamil@mobilixnet.dk> wrote in message
> Hej alle,
> Jeg kan ikke formatere min harddisk.Er der nogen der kan fortælle mig
> hvorfor. Jeg bruger windows XP.Når jeg taster i DOS:
>
> C:\>Format c:

En nem løsning er at booter fra en disk, hvis din xp Installation stadigvæk
virker kan du lave en ved at højre klikke på a: under my computer og vælge
formater - systemdisk.

når du booter fra en disk er du sikker på at der ikke er nogle applikation
der bruge disken udover dem du selv i gang sætter.

Hilsen
Henrik Skjærbæk

Fra : René -Lone.

Dato : 21-12-01 16:29

Hvis det er noget der er gået i udu så sæt dog cd i og vælg rep . eller ny
inst.

Fra : Jean Pierre

Dato : 21-12-01 17:46

Du kan ikke Formatterer fra DOS hvis dit Fil system er NTFS. Og du kan
selvf. ikke formatterer fra Windows da den jo bruger filerne på C drevet til
at have det kørende. Du skal have fat i en Win XP bootable skive, der spør
den nemlig om du vil formatterer drevet inden der installeres.

--
MVH Jean Pierre