Scroll problemer med Logitech mouse i W2K
Fra : Eigil Krogh

Dato : 21-12-01 05:08

Jeg har en Logitech Cordles Optical mouse og MouseWare 9.41.2.4 installeret
på min W2K PC.

Når jeg bruger hjulet til at scrolle med giver det ofte anledning til en
mærkværdig opførsel.

Nogen gange scroller billedet ikke overhovedet når hjulet rulles, andre
gange begynder begynder billedet at scrolle med et stort hop efter et
længere rul med hjulet og hakker så på den vis igennem. Nogen gange scroller
det fint.

Hvad kan årsagen mon være til dette ?

På forhånd tak

--- Eigil

ekrogh@ekrogh.com

Fra : Peter Jespersen

Dato : 21-12-01 13:55

On Fri, 21 Dec 2001 05:07:32 +0100, Eigil Krogh wrote:

> [...]
>længere rul med hjulet og hakker så på den vis igennem. Nogen gange scroller

Hos mig er der generelt store musseproblemer ved heavy load på
systemet, benytter musen i PS/2 porten.
Måske der er ressource håndteringsproblemer....det er ikke noget
problem i mine andre styresystemer.

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
Windows 95 needs at least 8 MB RAM - Bill Gates, 1996

Fra : Peter T.

Dato : 21-12-01 13:59

"Eigil Krogh" <ekrogh@ekrogh.com> wrote in

> [...]
> gange begynder begynder billedet at scrolle med et stort hop efter et
> længere rul med hjulet og hakker så på den vis igennem. Nogen gange

1. hjulet kan være slidt ned, hvilket lyder som den mest sandsynlige årsag.
Jeg har selv prøvet det.

2. i visse situationer, kan scrollningen af et vindue være ret tungt
(buffer-situation). Dette ses specielt i grafikprogrammer, tunge pdf-
dokumenter og i enkelte situationer i internet explorer mv..

--
Mvh. Peter T.

Vil du lære at quote korrekt? Kig på...
<http://www.usenet.dk/netikette/quote.html>

Fra : Hellfire

Dato : 22-12-01 03:36

"Eigil Krogh" <ekrogh@ekrogh.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> gange begynder begynder billedet at scrolle med et stort hop efter et
> længere rul med hjulet og hakker så på den vis igennem. Nogen gange

Problemet er åbenbart generelt for denne kombination, for den gør det også
her (med 2 forskellige Logitech mus).

Fra : Eigil Krogh

Dato : 23-12-01 05:10

"Hellfire" <hepa@tdcspace.dk> wrote in message

> [...]
> scroller

> Problemet er åbenbart generelt for denne kombination, for den gør det også

Ja, jeg har også haft problemet med 2 forskellige Logitech mus på 2
forskellige PCere med W2K.

--- Eigil

Fra : Martin Petersen

Dato : 22-12-01 03:34

Tjahh. Jeg skilte min ad (havde samme problem), og fandt en mindre bunke
kattehår inde ved sensorene til hjulet.. Det løste mit problem.

- Martin

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 22-12-01 10:22

Jeg har nøjagtigt det samme problem, så teorien med kattehår eller
nedslidt hjul holder ikke for der er jo netop ingen probs i Win98.
Jeg har det samme prob i WinXP. Jeg har derfor bestilt en nyere udgave
af Logitech's optiske mus, nemlig Logitech Mouseman Dual optical. Jeg
håber virkelig at problemet bliver løst, for det er faktisk et
temmeligt irriterende fænomen.
Jeg havde ellers håbet på, at der ville komme en aller anden form for
fix eller update, som kunne gøre en ende på det.
Underligt er det i hvert fald, at Logitech ikke selv har gjort noget
ved sagen endnu, hvis der da er noget er gøre ved det?

Med venlig hilsen

Zulfqar Ali

Fra : Hellfire

Dato : 22-12-01 23:42

"Zulfqar Ali Ahmad" <a1awan@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Underligt er det i hvert fald, at Logitech ikke selv har gjort noget
> ved sagen endnu, hvis der da er noget er gøre ved det?

Lige et spørsmål: Er det kun i IE der er problemer? Sådan var det hos mig.
Ingen problemer i mapper eller i stifinder.

Fra : Eigil Krogh

Dato : 23-12-01 05:16

Jeg har observeret, at problemet kan fjernes et stykke tid ved at åbne
"MouseProperties" (muse kontrol panelet) og skifte "Scrolling Size" under
"Buttons" fra 3 til 6, trykke på "Apply" og skifte tilbage til 3.

Men det holder sig kun kortvarigt.

--- Eigil