hjææælp....
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-12-01 21:51

vi har jo lige fået linda...... flot flot lille dame... MEN.... desværre
også en perser der IKKE er blevet børstet igennem de sidste mange måneder
har vi måtte erkende.....
vi har i dag prøvet på mange måder... kam og deslige og endda forsøgt at
"skære" nogle af knuderne væk med sådan en special kniv.....
men vi har måtte erkende at det simpelthen er for voldsomt til at vi kan
klare det selv......

hvad mener i herinde?
er det dyrplageri at sende hende til dyrlægen og blive klippet i bund under
bedøvelse?
jeg ved godt hun ikke bliver så køn at se på.... men i det mindste bliver
hendes pels ordnet og vi kan begynde på noget seriøs pelspleje på hende....

eller er der nogen herinde der har nogle gode råd til hvad vi ellers kan
gøre?

--
knus sabina

behind every good woman,
lies a trail of men...*SF*
læs mine artikler på www.MandeZonen.dk

Fra : Camilla Scharff

Dato : 20-12-01 22:01

hej Sabina

Nej, jeg mener bestemt ikke at det vil være dyrplageri at lade dyrlæge ordne
pelsen i første omgang, og det så forhåbentlig kan lykkes jer at holde den
fremover ved at vænne hende til at blive børstet mv., når hun så er klippet
ordentligt ned.

Så afsted med hende - det er langt mere synd at prøve selv, når man nu kan
se, at det slet ikke kan lade sig gøre...

Mange hilsner
Camilla

PS. håber du har det godt!!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-12-01 22:26

"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> wrote in message

hej camilla....

det ender det så nok med at vi gør... lidt uheldigt tidspunkt men når jeg nu
først har mødt damen i dag så er det jo lidt svært... kæresten har ikke haft
tid og overskud til at tænke ret meget over det desværre.... i og med at han
skulle passe tre katte, min søn, sit job og bekymre sig om kattesammenføring
og mig på sygehuset samtidig.....
vi må se om det kan lade sig gøre inden jul... hvis ikke må det blive i
juledagene.... jeg vil nok forsøge blidt at rede pelsen ud på hendes ryg så
hun ikke behøver blive "helt nøgen"

hun tager nu børstningen med ophøjet ro ( lige som alt andet*G*) så at vænne
hende til det dagligt bliver næppe et problem.... vi tager det lidt på
hendes peæmisser..... men hun er utrolig tillidsfuld... jeg har kun været
hjemme siden kl 17 og hun har allerede selv opsøgt mig til en gang
mavenusseri))))

vi forsøgte lige noget tidligere.... at lade dem spise lidt guf sammen....
de fik to skåle... en til sweety og rasmine som er vant til at spise sammen
og en skål til linda ca en meter derfra..... det gik SUPER... ingen knurren
eller noget... linda var endda henne og snuse til rasmine mens hun spiste,
og sweety det samme ved linda... og der var bare ingen ting... det går
simpelthen over alt forventning.... så alt i alt kan jeg jo kun sige at
kæresten har gjort det godt..... og misserne ikke mindst

en personlige note til dem der undrer sig..... jeg var indlagt for en
kronisk tarmsygdom og jeg forlader jer desværre igen i starten af januar,
hvor jeg skal indlægges igen og have fjernet tyktarmen og derefter have
ileostomi..... men fordelen er så, at efter det er jeg rask)

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-12-01 23:00

> [...]
have
> ileostomi..... men fordelen er så, at efter det er jeg rask)
Culities/chron kan jeg næsten forestille mig, min datter har Culities
... og havde for 4 år siden en stomi .. som dog blev lagt tilbage ..
men forude vinker jo .. som hun fik at vide at hun på et tidspunkt
skal have det igen .. hun lærte meget hurtigt at leve med stomien og
var i øvrigt meget åben omkring det .. kan kun ønske dig held og lykke
med operationen .. jeg vil tænke på dig .. og rigtig glædelig jul
trods sygdom .. knus fra Ami

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-12-01 23:04

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> var i øvrigt meget åben omkring det .. kan kun ønske dig held og lykke
> med operationen .. jeg vil tænke på dig .. og rigtig glædelig jul

hej Ami...

du har ret... det er colitis ulcerosa...... planen er også at den skal
lægges tilbage... men i første omgang komer det an på hvor hærget min
endetarm er jeg kan jo kun håbe på at det går
tusind tak for tankerne og rigtig glædelig jul til dig også.........
)))))

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-12-01 23:43

> "Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> wrote in
message
Culities

Vibe fik lavet sin efter at en en byld i overgangen mellem tyk og
tyndtarm var perforeret .. opdaget for sent grundet prednisolon .. så
det blev faktisk først opdaget da der var bughulebetændelse .. hun var
blevet udskrevet fra hospitalet 5 dage før .. hvor hun blev akut
indlagt med kraftige mavesmerter .. men da fik hun at vide at hun bare
kunne holde det nede med smertestillende .. og deri lå nok hele
fejlen .. .. endnu en gang held og lykke og lad mig høre hvordan det
går dig .. og håber du får ligeså let ved at leve med din stomi som
Vibe havde .. men hun havde også en utrolig gode stomisygeplejerske
....knus fra Ami

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-12-01 23:47

> [...]
> går dig .. og håber du får ligeså let ved at leve med din stomi som
> Vibe havde .. men hun havde også en utrolig gode stomisygeplejerske

det lyder bestemt ikke rart.... jeg har sagt nej til prednisolon pga
voldsomme bivirkninger sidst jeg fik dem... og denne gang kunne jeg ike tåle
den behandling de ville have mig i gang med ( imurel) rent faktisk fik jeg
en bevirkning af dem de ikke havde set før...
jeg håber jo på at jeg ikke skal have stomien så længe men jeg har hørt at
hende stomisygeplejesken på køge sygehus skulle være rigtig god og jeg
forventer ingen problemer i den retning.... allerhøjst lidt øget
blufærdighed....

jeg futter os lige over i det rette forum
FUT: dk.helbred

Fra : Heidi Høegh

Dato : 21-12-01 07:00

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:iIsU7.1143$Zm5.177219@news000.worldonline.dk...
> [...]
> hvor jeg skal indlægges igen og have fjernet tyktarmen og derefter have
> ileostomi..... men fordelen er så, at efter det er jeg rask)

Hej Sabina

Ville egentlig bare lige skrive at jeg håber det bedste for dig i Januar.
Jeg har selv Mb. Chron, og kan derfor godt sætte mig ind i dine smerter,
sygdomsforløb osv. Jeg vil håbe du kommer til at leve et lige så godt liv
med stomi som uden, jeg har hørt om flere der klarer sig godt, så det er jeg
sikker på du nok også kommer til
Jeg vil også tænke på dig, indtil da en glædelig jul og et godt nytår, og
ikke mindst held og lykke.

Masser af tanker og julehilsner fra
Heidi Høegh

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 20-12-01 22:29

> [...]
> hvad mener i herinde?
> er det dyrplageri at sende hende til dyrlægen og blive klippet i

Nej da , det ville være mere synd ikke at sende hende til dyrlæge.

Mvh Ami

Fra : Nina El Falaki

Dato : 20-12-01 23:47

Hej Sabina

Det er ikke dyrplageri at få dyrlægen til at ordne pelsen. Det er heller
ikke sikkert at missen bliver klippet helt ned, da jeg havde min skovkat til
dyrlægen for det samme, klippede man kun det aller højst nødvendige, til
gengæld havde min dyrlæge en el-kam, der vist blæste ind i pelsen/knuderne
så man k,unne rede det meste ud.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Denise

Dato : 21-12-01 08:28

Hej Sabine
Som de andre, lad hende roligt ordne af dyrlægen, det går jo mere ondt
at have knuder i pelsen, der jo strammer.
Held og lykke med alle misserne og din operation og god jul.
Hilsen Denise

Fra : Kate

Dato : 21-12-01 21:29

Min umiddelbare tanke var "nek, tværtimod", uden at jeg ellers har
nogen forstand på langhårskatte.
Jeg sad og så dyreinternatet hvor nogle persere kom ind. De var
skrækkelige at se på. Folkene på internatet prøvede kort at rede dem,
men syntes det var dyrplageri. Så de blev bebøvede og barberede, de så
meget ynkelige ud, men stadig ifølge internatsfolkene meget gladere.
Man så så den ene et års tid senere. Åh hvor var den fin.
Så, ja hvis jeg fik sådan en kat ville jeg betale mig fra at den ikke
skulle lide.

ps.Håber det går som det skal til Januar, god bedring.
--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.