Hvilken af disse 2 HD er bedst ?
Fra : Morten Simonsen

Dato : 20-12-01 19:52

Hejsa, da jeg skal købe harddisk vil jeg lige høre hvilken af disse 2 jeg
bør vælge:

60,0 GB Maxtor 7200rpm D740X

el.

60,0 GB Seagate 7200rpm Fluid

Venlig Hilsen Morten

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 20-12-01 20:40

In article <3c22337d$0$35606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
post@simonsen.mail.dk says...
> Hejsa, da jeg skal købe harddisk vil jeg lige høre hvilken af disse 2 jeg
> [...]

Jeg kender ikke noget til Maxtor, men jeg har selv en Seagate af den type, som
jeg er meget tilfreds med. Jeg købte den primært, fordi den er så støjsvag. Jeg
har en computer stående i stuen, som agerer divx-afspiller og efter at have
skiftet til Seagate-disken lægger jeg overhovedet ikke mærke til computeren.
Jeg kan endda have den tændt om natten uden problemer.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 20-12-01 22:35

Er det en BARRACUDA IV?
--

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Bagle

Dato : 20-12-01 23:48

Hmm jeg kan ihvertfald fortælle at jeg købte en Seagate Barracuda for en
måneds tid siden og fik et meget positivt førstgangs indtryk af den.. nu er
den begyndt at "knurre" af mig og er ikke længere så støjsvag... Desværre
syntes jeg ikke jeg gider besværet med at formatere den og sende den tilbage
til forhandleren for at installere om igen : (

--
-Bagle
www.sjokoladeland.dk

*Fjern 2605 i mail ved svar*

Fra : Anders Lund

Dato : 20-12-01 21:28

Morten Simonsen <post@simonsen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c22337d$0$35606$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa, da jeg skal købe harddisk vil jeg lige høre hvilken af disse 2 jeg
> bør vælge:
De var begge med i en test i alt om data for et stykke tid siden. Segate
disken vandt, den var både hurtigst og mest støjsvag.
De eneste minuser segate disken har, er at den ikke skriver så hurtigt og
har en lidt høj søgetid, men det er ikke noget der betyder så meget.

Mvh
Anders Lund

Fra : Deaster

Dato : 21-12-01 10:26

"Anders Lund" <anders@itnews.dk> wrote in message

> [...]
> De eneste minuser segate disken har, er at den ikke skriver så hurtigt og
> har en lidt høj søgetid, men det er ikke noget der betyder så meget.

Hrmmff, hvordan kan den være den hurtigste nrå den har den højeste søgetid
samtidig med at den er langsom til at skrive data til disken?

--
Mvh Jesper (Deaster)
På usenet repræsenterer jeg mig

Fra : Anders Lund

Dato : 21-12-01 11:32

Deaster <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9vuv7f$pfq$1@sunsite.dk...

> Hrmmff, hvordan kan den være den hurtigste nrå den har den højeste søgetid
> samtidig med at den er langsom til at skrive data til disken?
Hovedsaglig fordi det ikke er overdrevet langsom den er til at skrive, og
fordi søgetiden (9ms) ikke er overdrevet stor. Og så fordi den har en vild
læsehastighed, jeg har endnu ikke set en ide disk der læser hurtigere.

Endnu et minus er forresten; hvis man vil have det sat i RAID så er det de
færreste raid controlere der har en hurtig nok buffer. Så disken skal
skrive/læse den samme data 2 gange for at være sikker på at få det hele med,
det betyder at den er temelig langsom i RAID.

Mvh
Anders Lund