Tildeling af prioritet.
Fra : Søren Friis

Dato : 20-12-01 18:47

Hejsa!

Er der en måde hvorpå jeg kan begrænse et program til kun at bruge fx 75 %
af CPU tiden?

/SF

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-12-01 19:11

Søren Friis wrote:

> Er der en måde hvorpå jeg kan begrænse et program til kun at bruge fx 75 %
> af CPU tiden?

Du er stadig varm på SETI ?

Nej, men du kan bestemme at et program, skal vige for alle andre programmer
med nice kommandoen.

-Claus

Fra : Søren Friis

Dato : 20-12-01 19:23

> Du er stadig varm på SETI ?

Jeps Maskinen kan jo ligesågodt lave noget når den alligevel står tændt!
Jeg prøver at lege lidt med nice.

/SF

Fra : Jes Vestervang

Dato : 20-12-01 22:57

Søren Friis wrote:

> Jeps Maskinen kan jo ligesågodt lave noget når den alligevel står
> tændt! Jeg prøver at lege lidt med nice.

Men husk nu at strømforbruget stiger en del når cpu'en arbejder! :-/
På min Celeron 450'er var det med 50% ifht. til når den ingenting laver
I windows bruger den fuld skrald uanset om den laver noget eller ej :-/
Ergo: linux pc'er er miljøvenlige
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk