Dual bundkort probl.
Fra : Kelloggs

Dato : 20-12-01 18:14

Hejsa

Jeg har et par spørgsmål vedrørende en IBM 365 med dual bundkort.

Pt. sidder der en cpu i (Intel 200 mhz) og nu har jeg sat en til i, men i
bios står der at den ikke er aktiv og inde windows kan jeg heller ikke se
den (f.eks. i SiSoft Sandra).

Skal man foretage sig noget specielt når man sætter en ekstra cpu i (ekstra
hardware, ny install. af OS el. lign.) ?

Mvh
Henrik

Fra : Gevaldi

Dato : 20-12-01 18:27

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skal man foretage sig noget specielt når man sætter en ekstra cpu i
(ekstra
> hardware, ny install. af OS el. lign.) ?

Du skal bruge et OS der understøtter brugen
af dual cpu f.eks Windows 2000 eller NT.

Jeg ved ikke om XP Home gør, men jeg vil
tro at XP Pro gør.

/Gevaldi

Fra : Kelloggs

Dato : 20-12-01 19:22

"Gevaldi" <dynamolygte@SPAMhotmail.com> wrote in message

> [...]
> (ekstra
>
> Du skal bruge et OS der understøtter brugen
> af dual cpu f.eks Windows 2000 eller NT.

Det gør jeg også, men skal det installeres efter at den ekstra cpu er sat i
eller er det underordnet ?

Fra : Ole & Christina

Dato : 20-12-01 20:04

> Det gør jeg også, men skal det installeres efter at den ekstra cpu er sat i
> eller er det underordnet ?

Hvis du kører på win2k, skal du gøre følgende:
Højreklik på "denne computer", vælg "egenskaber"
Vælg fanebladet "avanceret"
tryk på knappen " Miljøvariabler"
marker systemvariablen "NUMBER_OF_PROCESSORS"
Tryk på "rediger..." og indsæt variabelværdien "2"
Tryk "OK" en hel masse gange, og genstart maskinen. Så skulle det virke!

Mvh Ole S.

Fra : Kelloggs

Dato : 21-12-01 11:08

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> wrote in message

> [...]
> Tryk på "rediger..." og indsæt variabelværdien "2"
> Tryk "OK" en hel masse gange, og genstart maskinen. Så skulle det virke!

Nu har jeg fået begge cpu'er aktiveret i bios, der skulle sættes en
transistor i bundkortet, når der skal køres med 2 cpu'er.
Men Win2000 sætter variablen tilbage til 1, hver gang den har genstartet
Hvordan tvinger man den til at sætte den til 2 ?

Fra : Kelloggs

Dato : 21-12-01 15:06

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Men Win2000 sætter variablen tilbage til 1, hver gang den har genstartet

> Hvordan tvinger man den til at sætte den til 2 ?

Problemet er løst:

Right click på My computer , vælg manage ,Device manager
Nu i den hjøre side af panel :
Computer > der right click igen, driver ,
så installere du et multi cpu driver

Fra : Ole & Christina

Dato : 21-12-01 18:49

"Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3c234224$0$214$d40e179e@nntp03.dk.telia.net...
> Problemet er løst:
>
> Right click på My computer , vælg manage ,Device manager
> Nu i den hjøre side af panel :
> Computer > der right click igen, driver ,
> så installere du et multi cpu driver

Hmm, det var aldrig nødvendigt for mig at installere ekstra drivere, men tillykke med det. Har du så andre programmer end seti@home,
som understøtter to cpu'er?

*< Ole S.

Fra : Frank Hahn

Dato : 21-12-01 20:15

"Ole & Christina" <stigard@image.dk> skrev i en meddelelse

> "Kelloggs" <hip1234@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hmm, det var aldrig nødvendigt for mig at installere ekstra drivere, men
> [...]

Lad os nu se.. Tjoh, der er såmænd ikke så mange dual-cpu-enablede
programmer,
men hvis nu den ene cpu benyttes af windows og enkelte applikationer og den
anden
cpu så benyttes af de resterende applikationer.. Derudover understøtter de
fleste
seriøse DivX og Mpeg komprimeringsprogrammer dual cpu.

Og glem ikke Distributed.net, der også understøtter dual cpu.

MvH, én der ikke har behov for mere end en cpu ad gangen
/Frank