Licq
Fra : root

Dato : 20-12-01 16:49

Hej.
Jeg har Redhat linux 7.1 og har hørt at programmer "Licq" som følger med
er et program man bruger til at skrive med sine venner med. Jeg har
længe brugt Winsdows versionen man kan ikke finde ud af at bruge "licq"
kan nogle hjælpe mig ?
mvh Rasmus

Fra : Jesper Krogh

Dato : 20-12-01 16:58

In article <3C220876.FCDCDF7B@hotmail.com>, ilmabg@hotmail.com wrote:
> [...]
> er et program man bruger til at skrive med sine venner med. Jeg har
> længe brugt Winsdows versionen man kan ikke finde ud af at bruge "licq"

Hvor er det dine problemer opstår?

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Bo Simonsen

Dato : 20-12-01 19:09

In article <3C220876.FCDCDF7B@hotmail.com>, "root" <ilmabg@hotmail.com>
wrote:

> længe brugt Winsdows versionen man kan ikke finde ud af at bruge "licq"
> kan nogle hjælpe mig ?
> mvh Rasmus

Vi bør nok også vide om du bruger Gnome eller KDE, da licqen til disse er
forskellige.

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-12-01 23:13

root skrev:

> [...]
> med er et program man bruger til at skrive med sine venner med. Jeg
> har længe brugt Winsdows versionen man kan ikke finde ud af at bruge

Mon ikke du skal starte med et ICQ-program, der understøtter den nyeste
ICQ-protokol? Licq gør vist kun i sin CVS-/testversion, så jeg vil
anbefale dig at bruge f.eks. KXicq (http://kxicq.org/) indtil Licq får
en stabil version på gaden, der understøtter den nyeste ICQ-protokol.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Jacob Atzen

Dato : 21-12-01 17:33

root <ilmabg@hotmail.com> writes:

> [...]
> er et program man bruger til at skrive med sine venner med. Jeg har
> længe brugt Winsdows versionen man kan ikke finde ud af at bruge "licq"

Efter en masse problemer med licq er jeg blevet rigtig glad for gaim.

http://gaim.sf.net

Den kan virke med en masse forskellige IM programmer (er jeg blevet
fortalt). Den har dog ikke alle de normale ICQ-funktioner,
fil-overførsel, søgning, etc. Men den fungerer fint, hvis man bare
skal sende beskeder til andre med ICQ.

Med venlig hilsen
- Jacob Atzen

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 21-12-01 17:51

Jacob Atzen <jacob_a@spamos.dk> writes:

> [...]
> fortalt). Den har dog ikke alle de normale ICQ-funktioner,
> fil-overførsel, søgning, etc. Men den fungerer fint, hvis man bare

Hej Jacob

Hvordan får du gaim til at starte op uden den oxo starter de der
platte og irriterende gnome-menuer?

--
Christian Hemmingsen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 21-12-01 17:59

Christian Hemmingsen <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:

> Hej Jacob

Hejsa

> Hvordan får du gaim til at starte op uden den oxo starter de der
> platte og irriterende gnome-menuer?

Hvilke menuer?

- Jacob

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 21-12-01 18:41

> Hvilke menuer?

Dem her: http://www.kampsax.dtu.dk/~hemmingsen/efter_gaim.jpg

De var der ikke før
http://www.kampsax.dtu.dk/~hemmingsen/foer_gaim.jpg

--
Christian Hemmingsen

Fra : Jacob Atzen

Dato : 21-12-01 19:21

Christian Hemmingsen <postmaster@hemmingsen.nospam.kampsax.k-net.dk> writes:

> Dem her: http://www.kampsax.dtu.dk/~hemmingsen/efter_gaim.jpg

Åhh dem. Dem har jeg ikke oplevet. Jeg installerede bare en rpm fra
hjemmesiden og så kørte det.

- Jacob

Fra : Christian Hemmingsen

Dato : 21-12-01 19:30

Jacob Atzen <jacob_a@spamos.dk> writes:

> Åhh dem. Dem har jeg ikke oplevet. Jeg installerede bare en rpm fra
> hjemmesiden og så kørte det.

$ rpm -q gaim
gaim-0.11.0pre9-ximian.3

Så det er nok derfor

--
Christian Hemmingsen

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 21-12-01 18:50

On 21 Dec 2001 18:40:49 +0100, Christian Hemmingsen wrote:

> Dem her: http://www.kampsax.dtu.dk/~hemmingsen/efter_gaim.jpg

Du mener panelet? Måske kan du oversætte gaim uden Gnome-support?

Mvh.

--
"I'm gonna put my coins to the jukebox Adam Sjøgren
I'm gonna have you on my mind when the rock stops" asjo@koldfront.dk

Fra : Rasmus Ladekjær

Dato : 21-12-01 21:52

Når jeg søger efter mine venner i kxicq gør søgningen bare i stå!!!
I windows udgave tage det under et minut, men her i Linux er den ikke
engang færdig efter 10 minuter !!!!
Hvad er der galt ?
mvh Rasmus