Javascript udløse tastatur-tryk
Fra : Finn Trebbien

Dato : 20-12-01 12:44

Er der nogen metode, så man vha javascript eller andet, kan få udløst et
tastaturtryk
F. eks Ctrl + B (udløser søgefunktionen i IE)

mvh Finn

Fra : Thor Larholm

Dato : 21-12-01 08:23

"Finn Trebbien" <trebbien@post1.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen metode, så man vha javascript eller andet, kan få udløst et
> tastaturtryk

Ja, men ikke i et normalt sikkerhedsmiljø (offentlig internetside) da dette
kræver enten usikre Java applets eller ActiveX komponenter (WSH.SendKeys).

> F. eks Ctrl + B (udløser søgefunktionen i IE)

Hvad med min engelske IE der bruger Ctrl + F til Find, og hvor Ctrl + B er
Bold ? ;)

Koncentrer dig om hvad du vil opnå: At søge på siden.
NS4+ har window.find() der starter denne funktion, og IE har textranges så
du hurtigt kan lave din egen søgefunktion (det er faktisk præcist sådan at
den "rigtige" er lavet)

--
Thor Larholm

Fra : Finn Trebbien