Søgning ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 11:33

Hej,

Jeg har ikke rigtig kunne finde noget (eller ossé har jeg ikke fattet
det, så jeg spørger lige her.

Jeg kan fint hive data ud af min mysql men nu ville jeg godt lave en
søgeboks som søger på felt navnet : name og hvis der så findes et matchende
navn så vises hele indholdet af det som er lagt ind under dette navn.

Hur gør jeg dette ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 20-12-01 11:53

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote in message

> [...]
matchende
> navn så vises hele indholdet af det som er lagt ind under dette navn.

$query = mysql_query("SELECT * FROM navne WHERE (navn LIKE '%$navn%')"):;

måske?

/Thomas

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 12:03

"Thomas Nielsen" <thomas@websup.dk> skrev i en meddelelse
> $query = mysql_query("SELECT * FROM navne WHERE (navn LIKE '%$navn%')"):;
>
> måske?

Naaej..ikke helt.

Det jeg har nu er bl.a.:
$resultat = mysql_query("select * from pattern");

while ($raekke = mysql_fetch_array($resultat)) {
echo "Pattern : ".$raekke['name']."<br>";
echo "Hook : ".$raekke['hooks']."<br>";

(osv osv)

Og her vises hele indholdet af databasen. Det jeg gerne ville var at hvis
der i søgeboksen blev skrevet "Rusty Rat", så søges der efter "Rusty Rat" i
"name" og resultatet af indholdet af hvad jeg har skrevet under Rusty Rat.

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-12-01 13:23

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> writes:

> Naaej..ikke helt.

Jo!

> Det jeg har nu er bl.a.:
> $resultat = mysql_query("select * from pattern");

.... som bare skal rettes til
"SELECT * FROM pattern WHERE navn LIKE '%$stuff_from_user%'"

Hvordan du så bagefter udskriver skidtet er helt op til dig.

--
Jacob - www.bunk.cc
Are you making all this up as you go along?

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 13:54

"Jacob Bunk Nielsen" <spam@bunk.cc> skrev i en meddelelse

> Jo!

Ok, jeg giver mig

> ... som bare skal rettes til
> "SELECT * FROM pattern WHERE navn LIKE '%$stuff_from_user%'"

Det prøver jeg så

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Henrik Hedegaard

Dato : 22-12-01 17:40

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
matchende
> navn så vises hele indholdet af det som er lagt ind under dette navn.

antag dit name-field hedder 'name' og tabellen hedder nametable:

Brug S-F-W erklæringen:

SELECT * FROM nametable WHERE name='$name'

Mere MySQL information kan du finde på www.daimi.au.dk/~mysql/