Billeder i mySQL ?
Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 11:27

Hej,

Kan man indsætte billeder i en mySQL database?
Og hvordan skal syntaxen være i givet fald?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-12-01 12:33

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> Hej,
>
> Kan man indsætte billeder i en mySQL database?
> Og hvordan skal syntaxen være i givet fald?

ja!

en normal insert af billedets data skulle kunne gøre det,
felt typen skal være 'minimum' BLOB.

ikke at jeg vil råde nogen til at gemme billeder i en database, ville
hellere gemme dem på hd'en og gemme en reference (filnavn) til
billedet i databasen.

--
Henrik Hansen

Fra : Finn Jensen

Dato : 20-12-01 12:59

"Henrik Hansen" <hh@fsck.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ikke at jeg vil råde nogen til at gemme billeder i en database, ville
> hellere gemme dem på hd'en og gemme en reference (filnavn) til

Takker.
Så kan jeg sikkert bruge /sti/bib/pic/billed.jpg som referance i feltet ?

--
Venligst
Finn Jensen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-12-01 13:41

Finn Jensen skrev:

> Kan man indsætte billeder i en mySQL database?

http://delfs.dk/articles/files_in_mysql/

Større billeder ville jeg dog lægge i filsystemet. Der er ingen grund
til at belaste SQL-serveren alt for meget.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Henrik Hansen

Dato : 20-12-01 13:54

"Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> wrote:

> "Henrik Hansen" <hh@fsck.dk> skrev i en meddelelse

> Takker.
> Så kan jeg sikkert bruge /sti/bib/pic/billed.jpg som referance i feltet ?

nemlig

--
Henrik Hansen