WS_FTP95 LE og ZoneAlarm
Fra : Samleren

Dato : 19-12-01 23:25

Hvis skal oploade en fil med WS_FTP95 LE bliver dette på en eller
anden måde forhindret af ZoneAlarm.

Fx får jeg denne meddelelse:

The firewall has blocked local network access to your computer (TCP
Port xxxx) from xxxx.inet.tele.dk (xxx.xx.xx.xxx) (FTP Data) [TCP
Flags: S].

Occurred: 3 times between 19-12-2001 23:12:48 and 19-12-2001 23:13:38

Hvis jeg lukker for ZoneAlarm har jeg ingen problemer med at komme
igennem.

Nogen forslag til hvordan jeg kommer ud over dette problem?

Med venlig hilsen
Samleren

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-01 23:28

Den Wed, 19 Dec 2001 23:24:40 +0100 skrev Samleren:
> [...]
>igennem.
>
>Nogen forslag til hvordan jeg kommer ud over dette problem?

Afinstallerer ZoneAlarm.

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/

Fra : Christian Andersen

Dato : 20-12-01 00:37

Samleren wrote:

>Nogen forslag til hvordan jeg kommer ud over dette problem?

Hmmm, det forekommer mig at jeg har svaret på det her spørgsmål
tidligere... Kan det passe at du ikke læste i gruppen, FØR du stillede
dit spørgsmål?

--
http://chran.dyndns.dk - Nu med konsulentbistand!

Tina Dickow - Fuel. Et album du MÅ eje!

Fra : Bjarne_H

Dato : 20-12-01 00:46

"Samleren" skrev d. 19-12-01 23:25 dette indlæg :
> [...]
> igennem.
>
> Nogen forslag til hvordan jeg kommer ud over dette problem?

Du kan i "Zonealarm Std" angive IP-adresser, som skal have særskilt
adgang således:

"Security Settings - Advanced" dernæst "Local Zone Contens" og "Add".

I "Zonealarm Pro" kan du ydermere angive under "Security Settings -
Advanced" dernæst "Local Zone Custums Settings" og vælge om du vil
tillade udgående / indgående TCP / UDP / IGMP / ICMP / DHCP / DNS og
Netbios. Kan også ændres for "Internet Zone Custums Settings"

Du kan endvidere nøjes med at angive lavere sikkerhedskriterium for
"Local Zone".

Mvh
Bjarne

http://www.kandu.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-12-01 00:41

Samleren wrote:

> [...]
> igennem.
>
> Nogen forslag til hvordan jeg kommer ud over dette problem?

Jeg har ikke kendskab til de konkrete ftp og firewall programer,
men normalt er der tre mulige løsninger på denne type problemer:

1. Sæt firewallen op til at tillade active mode ftp.
2. Sæt ftp klienten op til at bruge passive mode.
3. Brug en bedre protokol end ftp.

--
Kasper Dupont