Lidt hjælp til ASPupload ønskes
Fra : Devast8or

Dato : 19-12-01 23:14

Hejsa,
Jeg har brug for en smule hjælp til ASPload, og håber at jeg kan finde den
herinde.

Jeg skal kunne uploade et billede til en hjemmeside via ASPupload og så vidt
jeg kan se er problemet kun hvor jeg skal placere billedet på serveren.
Den kode jeg har i øjeblikket ser sådan her ud:

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.Save "C:\Inetpub\wwwroot\KODE\Final Web\Meyra slut\Billeder"
%>

Jeg går ud fra at det er stien C:\Inetpub\wwwroot\KODE\Final Web\Meyra
slut\Billeder der skal ændres til den rigtige sti på serveren (da vi lavede
det kørte vi PersonalWebServer). Stien på serveren hedder /www/billeder men
det har jeg prøvet at ændre til i flere forskellige afskygninger, men uden
held. Hvordan skal det skrives?

Det kan også være at jeg har overset noget og jeg i virkeligheen tror
problemet ikke er et problem. I så fald er jeg selvfølgelig interresseret i
at få at vide hvad problemet så kan være.

På forhånd tak for svar, jeg håber I kan hjælpe mig med at få det til at
virke.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 20-12-01 16:05

Du skal benytte dig af Server.MapPath for at finde den absolutte sti. Du kan
måske benytte dig af SaveVirtual (jeg kan ikke huske om den findes i dit
komponent) så er du fri for at bruge mappath.

/Marten

Fra : Devast8or

Dato : 20-12-01 17:47

Ok. Hvordan bruger jeg dette Server.Mappath? Jeg er lidt blank, det er et
stykke tid siden jeg har arbejdet med det her og kan ikke huske meget af
det. En temmelig udpindet forklaring ville jeg stætte meget pris på.
På forhånd tak.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : John Højsholt

Dato : 20-12-01 19:17

"Devast8or" <devast8or@NOSPAMsystembl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> stykke tid siden jeg har arbejdet med det her og kan ikke huske meget af
> det. En temmelig udpindet forklaring ville jeg stætte meget pris på.

Server.Mappath("www/billeder/")

Fra : Devast8or

Dato : 20-12-01 20:13

Så det ser sådan her ud?

<%
Set Upload = Server.CreateObject("Persits.Upload.1")
Upload.Save Server.Mappath("www/billeder/")
%>

Det lader ikke til at virke. Jeg får samme fejl som før, page cannot be
displayed og billedet bliver ikke uploadet.

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : John Højsholt

Dato : 20-12-01 20:18

> [...]
>
> Det lader ikke til at virke. Jeg får samme fejl som før, page cannot be
> displayed og billedet bliver ikke uploadet.

Jeg vil tro du også har brug for et filnavn.
ex. Server.mappath("/www/billeder/" & FilNavn)

Fra : Devast8or

Dato : 21-12-01 19:41

Det tror jeg bliver svært, da det ikke r den samme fil der skal uploades
hver gang :/
Men tak fordi I gad og forsøge at hjælpe mig.

Devast8or

Fra : Søren \"Pengman\" Pe~

Dato : 22-12-01 13:03

> [...]
> hver gang :/
> Men tak fordi I gad og forsøge at hjælpe mig.

Du kan bruge Server.mappath koden på et billede du har uploadet og så se den
komplette sti - derefter sætte den ind i koden