SCSI-kort + kabel + PlexWriter = AAARGH!!!
Fra : Rune Glerup

Dato : 19-12-01 21:53

Jeg spurgte for et stykke tid siden om, hvad jeg skulle bruge for at få
liv i en PlexWriter 12/10/32S Externe SCSI-brænder, jeg havde arvet.
Svaret var fra flere sider, at jeg bare skulle anskaffe mig et hvilket
som helst (billigt) SCSI-kort og et kabel, der kunne forbindes til både
brænderen og kortet.

Nu har jeg så fulgt dette råd, og jeg er ikke en glad mand. Jeg fik et
ACARD SCSI-kort og et kabel med Micro50M i begge ender, som jeg stolt
kunne forbinde min længe inaktive brænder til kortet i min computer med.

Jeg kan indstallere SCSI-kortet, men når jeg søger efter enheder at
mounte standser min computer i et par sekunder, hvorefter brænderen
snurrer kraftigere et øjeblik. Så kommer min computer til sig selv igen,
men jeg kan ikke komme i kontakt med brænderen!! Jeg føler mig svag.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

Vertikal centrering? Se <http://kaboom.dk/rodekassen/vcenter.html> .

Fra : Snoop

Dato : 19-12-01 22:28

Hvor befinder brænderen sig nu? For så kan det være der er en som gider at
teste den for dig.

/Snoop\

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-12-01 07:50

On Wed, 19 Dec 2001 21:53:14 +0100, Rune Glerup <rune@kaboom.dk>
wrote:

>Nu har jeg så fulgt dette råd, og jeg er ikke en glad mand. Jeg fik et
>ACARD SCSI-kort og et kabel med Micro50M i begge ender, som jeg stolt
>kunne forbinde min længe inaktive brænder til kortet i min computer med.

Hvad er Micro50M? Nå, men er begge enheder i.e. controller og brænder
terminerede?

Morten

Fra : Rune Glerup

Dato : 20-12-01 18:03

Et stik: <http://store5.yimg.com/I/gadgetpro_1644_8548479>

> Nå, men er begge enheder i.e. controller og brænder
> terminerede?

Det ved jeg ikke. Jeg er SCSI-spasser; oplys mig.

Fra : DWM

Dato : 20-12-01 19:21

"Rune Glerup" <rune@kaboom.dk> skrev i en meddelelse

> Det ved jeg ikke. Jeg er SCSI-spasser; oplys mig.

Controlleren og den sidste enhed på kæden/kæderne skal termineres.
Der må være en jumper på controlleren som hedder term medmindre
at det er en controller som har onboard BIOS. Hvis sidstnævnte er det
sandsynligt at den kan sættes til autoterminering i dens BIOS.
MHT enheden/erne så er der enten en jumper omme bagpå som hedder
term eller også skal der bruges en terminator som skal sidde på stikket
efter den sidste enhed.

/Kenneth Iversen

Fra : Morten Nielsen

Dato : 20-12-01 19:30

On Thu, 20 Dec 2001 18:02:56 +0100, Rune Glerup <rune@kaboom.dk>
wrote:

>Det ved jeg ikke. Jeg er SCSI-spasser; oplys mig.

Tjah, Kenneth kom mig i forkøbet med en go' forklaring.

Morten

Fra : Rune Glerup

Dato : 21-12-01 14:03

Der har jo været en masse gode bud på, hvad problemer kunne være, og jeg
er blevet lidt klogere på SCSI, men løsningen var slet ikke særligt sej:
jeg flyttede kortet over i et andet slot, og så virkede det.

Fra : Morten Nielsen

Dato : 21-12-01 19:54

On Fri, 21 Dec 2001 14:03:21 +0100, Rune Glerup <rune@kaboom.dk>
wrote:

>Der har jo været en masse gode bud på, hvad problemer kunne være, og jeg
>er blevet lidt klogere på SCSI, men løsningen var slet ikke særligt sej:
>jeg flyttede kortet over i et andet slot, og så virkede det.

Hvis bare skidtet virker

Morten