hvad bundkort har jeg ?
Fra : Scar

Dato : 19-12-01 21:20

er der nogen som kender et program som kan opgive oplysninger om hvilket
bundkort man har ? lidt ligesom cpuinfo programmer, bare til bundkort.

hvis nogen kender noget, så må I meget gerne smide et links til programmet.

mange tak.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 19-12-01 22:30

On Wed, 19 Dec 2001 21:19:32 +0100, Scar wrote:

>er der nogen som kender et program som kan opgive oplysninger om hvilket
>bundkort man har ? lidt ligesom cpuinfo programmer, bare til bundkort.

Der findes programmer der kan give oplysninger om hvilke
enheder, broer,netkort og alt det gejl som findes tilsluttet
kortet...ellers skal du have fat i selve bundkortet, da det ikke
er oplysninger der normalt lagres på det.

<snip - flertals s>

Live long and prosper...
Peter Jespersen, member of Team OS/2 Denmark
flywheel@illogical.dk
http://www.illogical.dk
I found my thrill, on Warp-berry hill!

Fra : Jean Pierre

Dato : 19-12-01 22:24

Burde være trykt på printet ellers så burde det sidde et klistermærke på
boardet hvor der står hvilket det er.
Ved ik om det gør det på de ældre. De ½gamle boards som kører Pentium og 486
har jeg har haft mellem fingrerne i, har jeg i de fleste tilfælde ikke været
i stand til at identificere boardet.

--
MVH Jean Pierre

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 20-12-01 00:15

Hej

SiSoft Sandra er i stand til at løse problemet

MVH
Lasse Kjærsgaard

Fra : HELMUTH

Dato : 21-12-01 22:53

Pas lidt på Sisoft Sandra, den kan nok finde navnet på dit motherboard, men
versionen kan du ikke regne med.
Den påstod, at jeg havde et abit bh6 rev. 1.1, og jeg flashede derefter
bioesen med den dertil hørende bios update. Så døde mit motherboard ???
Da jeg pillede resterne fra, så jeg til min skræk, at det var version 1.02
(der er forskellige bioser til de to versioner)

ellers er Sandra et godt program 8O)

mvh. Helmuth

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-01 00:32

"Scar" <jantran81@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bundkort man har ? lidt ligesom cpuinfo programmer, bare til bundkort.
>
> hvis nogen kender noget, så må I meget gerne smide et links til

Den nemmeste måde: Skriv den lange tal/bogstav-kombination ned, der står
nederst til venstre LIGE når maskinen er startet. Smid den i google og du
får et svar!

/Chr

Fra : Peter Jensen

Dato : 20-12-01 12:35

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> skrev i en meddelelse
> Den nemmeste måde: Skriv den lange tal/bogstav-kombination ned, der står
> nederst til venstre LIGE når maskinen er startet. Smid den i google og du
> får et svar!

Jepsen, virker hver gang.
Google er kongen
--
Peter J

Fra : AL

Dato : 20-12-01 03:22

In article <3c20f66c$0$35645$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
jantran81@mail.dk says...
> [...]
>
> hvis nogen kender noget, så må I meget gerne smide et links til programmet.

Der er programmer der oplyser bios version
Her står der også hvilket bundkort jeg har ´Asus p2b´(det er ikke altid
så klart med ældre maskiner, men klart nok)

Med BiosAgent få du den slags:

Program: Unicore BIOS Wizard Version 1.5
Program: Unicore Chip Detect v0.72 2000.03.10
BIOS Date: 07/08/01
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 07/08/01-i440BX-<<P2B>>
BIOS Eval: ASUS P2B ACPI BIOS Revision 1014 Beta 001
Chipset: Intel 440BX/ZX rev 2
Superio: Winbond 977TF rev 0 found at port 3F0h

og med CTBIOS:

BIOS-Info, c't/Andreas Stiller, V. 1.3 5/99

Computer ID : FC, SubTyp: 01, BIOS-Level: 0
Rechnertyp : AT-3, Konfigurationsbyte $74
Maus laut BIOS : nicht PS/2-Typ
Maustreiber : Microsoft kompatiblel
Version : 08.30
Maustyp : PS/2-Maus auf IRQ0
Bus : ISA/PCI
Hauptspeicher : 640 KB, davon verfügbar : 628 KB
Extended Memory : 65472 KB
BIOS Date : 07/08/01
PCI-BIOS gefunden : Version 02.10
Konfigurations-Mech. : 1
Special-Cycle-Mech. : 1
PCI-Busse : 2
32-Bit-PCI-BIOS : Revision:0
Award BIOS found : Award Modular BIOS v4.51PG
Award ID-String : 07/08/01-i440BX-<<P2B>>
Board/BIOS-Version : ASUS P2B ACPI BIOS Revision 1014 Beta 001
OEM : AsusTek
Chipset : i440BX

INT-13h BIOS Extension: ja, Version:1.x, Fknt 41..48 unterstützt

Jeg kender ikke linket, men ctbios er nu sendt til dig.

AL

Fra : Scar

Dato : 23-12-01 17:35

mange tak for jeres svar.