Og en gang til for prins Knud .....
Fra : Gorm Joergensen

Dato : 19-12-01 20:36

Hejsa.

Er der nogle her som kan forklare hvad forskellen er mellem Bredbånd|ADSL og
Netexpress ??

TDC kan ikke rigtig komme med nogle oplysninger af betydning.

Så vidt jeg har forstået så er det rent fysisk de samme komponenter,
skillefilter og ADSL modem, som bliver monteret ?

Hvis jeg bestiller Bredbånd|ADSL er der så noget som forhindre mig i at
tilslutte modemet til min HUB så at ungerne også kan komme på nettet ?
Eller skal man bestille Netexpress med router før at det virker ?

Hvorfor skal TDC altid være så svær at finde ud af ????

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-12-01 21:18

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@city.dk> skrev i en meddelelse

Hej Prins Knud

> Er der nogle her som kan forklare hvad forskellen er mellem Bredbånd|ADSL
og
> Netexpress ??

troee

> Så vidt jeg har forstået så er det rent fysisk de samme komponenter,
> skillefilter og ADSL modem, som bliver monteret ?

Ja

> Hvis jeg bestiller Bredbånd|ADSL er der så noget som forhindre mig i at
> tilslutte modemet til min HUB så at ungerne også kan komme på nettet ?

Det kommer an på hvor mange IP adresser, du køber dit abonnement med.

Std. løsningen har 2 IP adresser. Så kan der atlså komme 2 computere på
nettet, ved at tilslutte modem, og computere til en Switch(eller hub)

> Eller skal man bestille Netexpress med router før at det virker ?

nej ikke nødvendigvis. Du kan koble op til 6 computere til BB|adsl. ved
tilkøb af de 6 IP adresser. Ellers hvis det er mere ned 6 computere. Heder
den smarteste løsning Netexpress med router.

> Hvorfor skal TDC altid være så svær at finde ud af ????

Spørg dem ad

Fra : Steen

Dato : 19-12-01 21:18

Hvad er det du syntes der er svært ?
hvis du bestiller BB, kan du uden nogen form for dikkedare tilslutte flere
PC'er. hvis du har flere end 2, bestiller du bare ydeligere Ip adresser..
osv osv.
Med NE, får du NAT på Routeren (og dermed spærret en række services), og
ingen børnesikring (TDK sikkerhedspakken) alt dette kan sagtens lade sig
gøre på BB.

Hilsen Steen
udtaler mig KUN på egne vegne

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-12-01 21:29

Steen skrev:

>Med NE, får du NAT på Routeren (og dermed spærret en række services)

Øhh, det kan man vist ikke udlede af at routeren har NAT?

Man kan evt. åbne routeren helt hvis man ønsker det, eller man kan
åbne for de porte man nu måtte have behov for.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nye lavere priser fra 3. december, mange penge at spare.

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 20-12-01 16:52

> Øhh, det kan man vist ikke udlede af at routeren har NAT?
>
> Man kan evt. åbne routeren helt hvis man ønsker det, eller man kan
> åbne for de porte man nu måtte have behov for.

Et det noget man selv kan gøre uden at have den helt store eksamen, eller
skal TDC gøre det for $$ ?
Kan den bestilles åben på alle porte, jeg har jo ZoneAlarm på alle maskiner
?

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-12-01 15:57

Gorm Joergensen skrev:

>Et det noget man selv kan gøre uden at have den helt store eksamen, eller
>skal TDC gøre det for $$ ?

Jeg har selv gjort det - du kan logge på din router via en browser,
højst sandsynligt har den IPen 192.168.1.1 - skriv dette i din
browser.

>Kan den bestilles åben på alle porte, jeg har jo ZoneAlarm på alle maskiner

Ja.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 21-12-01 17:13

Hej med jer.

Nå nu har jeg idag bestilt NetExpress m. router

Så nu håber jeg bare at det funker stabilt i lang tid.

God jul, og tak for al input.

mvh
Gorm

Fra : Ivar Madsen

Dato : 22-12-01 09:02

On Wed, 19 Dec 2001 21:29:06 +0100, Lasse Hedegaard <laxxe@nospam.dk>
wrote:

>Øhh, det kan man vist ikke udlede af at routeren har NAT?
>Man kan evt. åbne routeren helt hvis man ønsker det, eller man kan
>åbne for de porte man nu måtte have behov for.

Den har ikke suport for H.343 eller hvad det nu er den protokold heder,
det er thivertifald noget i den dur,,,

--
Ivar Madsen Der med dette indlæg, repræsentere mig selv, og dem der er enig med mig,,,
www.milli.dk med info om news.milli.dk opdateret 16/9,,,

Fra : Gorm Joergensen

Dato : 20-12-01 16:54

> hvis du bestiller BB, kan du uden nogen form for dikkedare tilslutte flere
> PC'er.

Det vil sige at jeg blot smider ledningen fra modemet ind i min 3COM HUB ?

>hvis du har flere end 2, bestiller du bare ydeligere Ip adresser..

og hvad koster det så ?

Fra : Thor Larholm

Dato : 20-12-01 05:16

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@city.dk> wrote in message
> Er der nogle her som kan forklare hvad forskellen er mellem Bredbånd|ADSL
og
> Netexpress ??

TDC Bredbånd er blot ADSL plus telefon abonnement, ligesom Duét blot er
telefon plus mobil abonnement.

--
Thor Larholm

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 20-12-01 09:05

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@city.dk> wrote in message
> Er der nogle her som kan forklare hvad forskellen er mellem Bredbånd|ADSL
og
> Netexpress ??

Udover de andre svar der er givet, så er der også følgende forskel:

Bredbånd|ADSL sælges af TeleDanmark
NetExpress sælges af Opasia (TDC Internet)

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 21-12-01 21:10

"Gorm Joergensen" <gjdkeu@city.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogle her som kan forklare hvad forskellen er mellem
Bredbånd|ADSL og
> Netexpress ??

Jeg går og brygger på http://www.makr.dk/?adslvarianter
Der er lidt info om varianterne

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Claus O

Dato : 22-12-01 16:18

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Jeg går og brygger på http://www.makr.dk/?adslvarianter
> Der er lidt info om varianterne

Du burde jo indstilles til en TDC pris.........
(bare for dårligt sådan noget ikke er lavet af TDC-folk i arbejdstiden)
Claus

Fra : Claus O

Dato : 22-12-01 17:06

"Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote

> Jeg går og brygger på http://www.makr.dk/?adslvarianter
> Der er lidt info om varianterne

Du skriver:
>Pro@ccess findes ligeledes i en ny og en ældre version, hvor den ældre version
>adskiller sig ved at slutte hos kunden i et ATM-stik.
>Den nyere version slutter hos kunden i et ethernet-stik men er ellers identisk,
>bortset fra en anden router. Ethernetversionen har den fordel at den muliggør
>brug af væsentligt billigere routere end den tidligere ATM-model, såfremt man
ønsker at bruge sin egen.

Jeg læste lige:
spørgsmål: news:3c231fb5$0$35594$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
svar: news:3i862ukcnpa4fjqmepimm3u3i7sq12b7jq@4ax.com
do. news:3c23582c$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
er det mig der ikke kan læse ordentligt eller har jeg misforstået det hele?
Claus
ps: skulle overgå fra NE til pro@acess lige efter jul. Hvilket stik får jeg?
ps1: nogle foreslag til router (egen) udover 5711/5781?

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-12-01 18:22

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> wrote:

> [...]
>do. news:3c23582c$0$89106$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
>er det mig der ikke kan læse ordentligt eller har jeg misforstået det hele?

Dine henvisninger er til et spørgsmål fra en der har den gamle
ATM-version, og begge svar siger at hvis han vil bruge en
æternet-æternet-ruter, så skal han først konvertere sit
abonnement til det nye æternet-terminerede P@.

Det forekommer mig meget konsistent med det Martin skriver om P@.

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).

Fra : Claus O

Dato : 22-12-01 19:21

"Jesper Dybdal" <jdunet@u6.dybdal.dk> wrote

> [...]
> ATM-version, og begge svar siger at hvis han vil bruge en
> æternet-æternet-ruter, så skal han først konvertere sit

Ok, måske noget "inside" jeg ikke kan se i nedenstående eller
måske et gæt:

>Jeg har et TDC Pro@access abonnement - med denne fulgte to Siemens-bokse
>med: En Splitter og Et ADSL-modem. Desuden fulgte en Efficient SpeedStream
>5711 - router med... Denne kan jeg fint gå på nettet med...
>Men jeg har fået anskaffet mig en D-Link 804 firewall/router/switch osv.

Er det da ikke 5711 jeg får? (oplyst første gang ved bestilling jeg bare kunne
køre videre med SS2601 og zillion ville ordne det i routeren, dernæst under anden
samtale senere jeg fik en anden router nogle dage før (skal ordnes 27/12).
Jeg fik naturligvis intet i går, og kontaktede derfor zillion, som nu oplyste at det
kunne først ordnes når pro@access linien var oppe, så man kunne først afsende
d. 27/12. Så D-link 804 kan altså godt bruges i mit tilfælde?
Claus

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 22-12-01 19:52

"Claus O" <clausolsen@NOSPAMhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er det da ikke 5711 jeg får?

Nej det er netop ATM-udgaven. Du får 5781

http://www.makr.dk/?javaspil - Underholdning for folket

Fra : Jesper Dybdal

Dato : 22-12-01 19:57

>Er det da ikke 5711 jeg får?

Det kan jeg dårligt forestille mig - det var den der hørte til de
gamle ATM-terminerede P@er. Jeg tror du får den de bruger til de
nye æternetterminerede forbindelser. (Det er sikkert den der
hedder 5781, men jeg har ikke gidet slå den op.)

> [...]
>kunne først ordnes når pro@access linien var oppe, så man kunne først afsende
>d. 27/12. Så D-link 804 kan altså godt bruges i mit tilfælde?

Hvis det er en æternet-til-æternet-ruter (og det er det vel, hvis
der overhovedet er mening i det tidligere spørgsmål om den), så
vil jeg stærkt tro det.

Men jeg kender kun til de nye versioner via Usenet, så hvis
Martin skulle finde på at sige noget andet, så er det utvivlsomt
ham der har ret.

(Jeg ved fx ikke om det kan tænkes at konvertering fra NE giver
den gamle P@ og ikke den nye - men jeg ville da ikke tro det.)

--
Jesper Dybdal, Denmark.
http://www.dybdal.dk (in Danish).